وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رونمایی طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان گفت: بنا داریم سال ۹۴، منابع درمانی بیمه‌ها را تجمیع و در نهایت یک دفترچه درمان برای تمامی بیمه‌شدگان صادر کنیم.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رونمایی طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان گفت: بنا داریم سال ۹۴، منابع درمانی بیمه‌ها را تجمیع و در نهایت یک دفترچه درمان برای تمامی بیمه‌شدگان صادر کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی ربیعی در حاشیه برگزاری گردهمایی سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران امروز با موضوع چشم‌انداز از نظام بیمه سلامت در برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاست‌های ابلاغیه مقام معظم رهبری برگزار شد اظهار داشت: حدود یکسال از فعالیت دولت تدبیر و امید گذشته است و ما هزار روز فرصت داریم تا بتوانیم ایده‌های جدیدی را برای رفاه مردم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه زمان تنگ است گفت: باید ساختارهای اداری خود را بهتر کنیم و بتوان خدمات مطلوب‌تری را ارائه کنیم.

ربیعی با بیان اینکه شعار ما باید سازمانی کارآمد متعهد و نوآور باشد اظهار داشت: انتظار  دارم تمامی مدیران سلامت کارهای مطالعاتی و پژوهشی را انجام دهند و از تجارب سایر سازمان‌ها برای اعتبار بخشیدن بیمه سلامت استفاده کنند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:‌کی از تفاوت‌های ویژه دولت تدبیر و امید با دولت‌های گذشته داشتن سیاست رفاهی منسجم است اگر چه دولت‌های گذشته نیز دوست داشتند اقدامات رفاهی را انجام دهند اما به دلیل پراکندگی و نبود انسجام و همچنین فشارها نتوانستند سیاست‌های رفاهی را به درستی انجام بدهند.

ربیعی فصل ممیزی دولت تدبیر و امید را با سایر دولت‌ها مثل مهار تورم و خارج از رکود دانست و گفت: سیاست‌های رفاهی اولین گامی بود که در دولت یازدهم بررسی شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در هشت ساله گذشته و در دولت‌های نهم و دهم منابع ارزی به هدر رفته بود گفت: متاسفانه از دولت گذشته نه به فقر و بیکاری و نه به عدالت اجتماعی و گسترش آن توجه نشده بود.

ربیعی ادامه داد:‌دولت تدبیر و امید فقر و نابرابری، زنان بی‌سرپرست، حاشیه‌نشینان بی‌سر و صدا ... می‌بیند و برای همه آنها برنامه‌های خوبی را پیش‌بینی کرده است.

وی گفت: دیدن حاشیه‌های بی‌سر و صدا و مشغول نشدن به متن پر سر و صدا از ویژگی‌های دولت روحانی و وزرای وی است.

وزیر تعاون، رفاه و رفاه اجتماعی با اشاره به شعارهای انتخاباتی روحانی در زمان انتخابات گفت: رئیس جمهو ر تا آن زمان دو موضوع را مطرح می‌کردند که خوشبختانه در دولت یازدهم عملیاتی شد که از آن جمله می‌توان به یارانه کالایی و پوشش بیمه برای همه ایرانیان اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه سیاست‌های رفاهی در بعد حمایت قضایی و مبارزه با فقر و گرسنگی و همچنین پوشش بیمه‌ای افراد فاقد هر گونه بیمه در دستور کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

ربیعی در ادامه به طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: موفقیت این طرح، موفقیت نظام است و همه باید تلاش کنند تا این طرح به اهداف خود برسد و  ما حق نداریم حتی عدم موفقیت این طرح را تصور کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان خریدار خدمت در طرح تحول نظام تحول همراه و همگام وزارت بهداشت خواهد بود و این در حالی است که دو وزاتخانه باید بر اساس وظایفشان و البته با هماهنگی در طرح تحول نظام سلامت حرکت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفقیت طرح نظام سلامت در ایستادن قانون وظایف البته با هماهنگی دانست و گفت: بنده از قدیم به گمنام بودن و شنیدن ناسزا معروف هستم اما بر خود وظیفه می‌دانم برای موفقیت طرح تحول سلامت هر چه در توان دارم انجام بدهم.

وی افزود: یکی از تکالیفی که برعهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه بیمه‌ای قرار داده شده است، یکپارچه سازی بیمه‌ها و منابع آن است که متاسفانه این تکلیف سال‌ها اجرا نشده است.

ربیعی اجرا نشدن یکپارچه‌سازی بیمه‌ها را مشکلات اجتماعی عدم آمادگی ساختارها، ناکافی بودن میزان ارتباطات و تعامل دستگاه‌ها در دوره‌های گذشته دانست و گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی سازمان بیمه سلامت بیش از 6 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند.

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی در ادامه به طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان اشاره کرد و گفت: در این طرح بنا داریم منابع درمانی تمام بیمه‌ها در سازمان بیمه سلامت قرار دهیم.

وی گفت: طرح اشاره شده هم اکنون برای جلب پیشنهادات و نظرات و همچنین گفت‌وگوی کارشناسان در اختیار صاحب‌نظران قرار داده شده است.

وی گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بودجه 94 پیشنهاد کرده است که منابع درمانی بیمه‌ها در بیمه سلامت قرار بگیرد.

ربیعی خاطر نشان کرد:‌طرح اشاره شده 5 هدف و 3 لایحه که از اهداف مد نظر می‌توان به پوشش بیمه‌ای همه افراد، داشتن یک دفترچه واحد، دریافت خدمات مطلوب و ... اشاره کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: برنامه‌های دیگری نیز در سه سال آینده مد نظر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که از آن جمله می‌توان به صدور کارت الکترونیک سلامت اشاره کرد.

وی از برنامه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص دفترچه‌ها و کارت‌های الکترونیک سلامت اشاره کرد و گفت: ما بنا داریم این انتخاب را به بیمه‌شدگان واگذار کنیم تا آنها یا از دفترچه و یا از کارت الکترونیک سلامت استفاده کنند.

ربیعی بیان داشت: در مرحله نخست کارت الکترونیک سلامت در سازمان تامین اجتماعی صادر خواهد شد و در گام بعدی این طرح تصری پیدا خواهد کرد.

وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت رفاه ابزارهای لازم را در حوزه رفاهی دارد گفت: هم اکنون 30 درصد از سالمندان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند که از خدمات سازمان بهزیستی و کمیته امداد استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha