معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اختصاص یارانه توانبخشی به معلولان استان‌های محروم خبر داد و گفت: این یارانه به معلولان استان ‌های محروم تعلق می ‌گیرد.

سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اختصاص یارانه توانبخشی به معلولان استان‌های محروم خبر داد و گفت: این یارانه به معلولان استان ‌های محروم تعلق می ‌گیرد.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: این یارانه که مربوط به بخش توانبخشی است به معلولان استان های محروم تحت پوشش سازمان بهزیستی تعلق می گیرد و در واقع اجرای این برنامه برای ارائه خدمات رسانی بهتر به معلولان در دستور کار قرار گرفته است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه تأکید کرد: این طرح برای استان های محروم در نظر گرفته شده، به این صورت که در این مناطق به معلولانی که در منزل نگهداری شوند، ماهانه مبلغی به عنوان یارانه توانبخشی تعلق می گیرد.
وی با اشاره به ارائه یارانه برای نگهداری معلولان در منازل تصریح کرد: همچنین معلولانی که تحت پوشش سازمان هستند در صورت ترخیص و نگهداری در خانواده مبلغ 100 تا 150 هزار تومان مستمری دریافت خواهند کرد.
سخنگویی با اشاره به طرح نگهداری معلولان در منازل نیز گفت: سعی می شود بسترهای لازم برای آموزش هرچه بیشتر معلولان در جامعه فراهم شود البته رویکرد ما است است که فقط معلولان بی ‌سرپرست، بدسرپرست و افراد دارای معلولیت‌ های شدید تحت پوشش مراکز نگهداری بهزیستی قرار گیرند و نگهداری سایر معلولان به خانواده ‌های آن ها سپرده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha