معاون وزیر بهداشت لیبریا در پی ابتلای یکی از همکارانش به ابولا ناچار شد خود را قرنطینه کند. وی و تمامی کارکنان اداره‌اش باید ۲۱ روز در قرنطینه به سر ببرند.

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت لیبریا در پی ابتلای یکی از همکارانش به ابولا ناچار شد خود را قرنطینه کند. وی و تمامی کارکنان اداره‌اش باید ۲۱ روز در قرنطینه به سر ببرند.

به‌ گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، خانم برنیس دان، یکی از مقامات ارشد امور پزشکی لیبریا و معاون وزیر بهداشت این کشور آفریقایی در پی مرگ دستیارش به علت ابتلا به ابولا ناچار شد در انزوا و قرنطینه زندگی کند. شبکه الجزیره یکشنبه‌شب گزارش داد که دکتر برنیس‌دان تصمیم گرفته است به مدت 21 روز در قرنطینه و تحت نظر زندگی کند. دوره نهفته ویروس ابولا 21 روز است و اگر شخص مبتلا شده باشد، عوارض بیماری در این مدت خود را نشان می‌دهد.

دستیار خانم دان روز پنجشنبه به علت ابتلا به بیماری ابولا از دنیا رفت و این معاون وزیر همراه با کل کارکنان اداره تحت‌نظرش از یکشنبه در قرنطینه‌ای سه‌هفته‌ای به‌سر خواهند برد.

شیوع مجدد بیماری مرگبار و به‌شدت مسری ابولا در اواسط سال 2014 چهار کشور آفریقایی را درگیر بحران کرده است. لیبریا بیش از بقیه کشورها در شیوع مجدد این بیماری تلفات داده است. طبق ‌گزارشی که سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه 28 سپتامبر (6 مهر) منتشر کرده است 1830 نفر از 3458 مورد گزارش شده ابتلا به ابولا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کارکنان امور بهداشتی در کشورهای آفریقایی بحران‌زده که از کمترین امکانات و تجهیزات بهداشتی برخوردارند، خود در معرض خطر قرار دارند. تاکنون 211 نفر از کارکنان امور بهداشتی در آفریقا به علت ابتلا به ابولا جان خود را از دست داده‌اند که 89 تن از آنان اهل لیبریا بوده‌اند.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از یک مقام سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که تخمین زده می‌شود روزانه 35 تا 40 نفر از مبتلایان به ابولا در مونرویا، پایتخت لیبریا، فوت می‌کنند. در همین حال مرکز دولتی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد که در کشورهای لیبریا و سیرالئون که بیش از بقیه کشورها از ابولا لطمه دیده‌اند، فقط 40 درصد از موارد ابتلا به ابولا کشف و اعلام می‌شود.

لیبریا، سیرالئون، گینه و نیجریه چهار کشور غرب آفریقا هستند که با سرایت بیماری ابولا در ماه‌های اخیر با بحران مواجه شده اند. گزارش روز یکشنبه سازمان بهداشت جهانی همچنین از ابتلای یک نفر به ابولا در کشور آفریقایی سنگال که از شمال با گینه هم‌مرز است، خبر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha