دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 121973

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بیشترین مشکلات ارتوپدی در کشور را ناشی از حوادث رانندگی دانست.

سلامت نیوز: رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بیشترین مشکلات ارتوپدی در کشور را ناشی از حوادث رانندگی دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر غلامعلی عکاشه در آستانه برگزاری بیست و دومین کنگره جراحان ارتوپدی ایران ضمن اشاره به عوارض ناشی از تصادفات رانندگی و ایجاد بیماری‌های استخوانی در فرد، گفت: بیشترین مشکلات ارتوپدی مربوط به افرادی است که دچار عوارض ناشی از حوادث رانندگی شده‌اند.

وی ادامه داد: در تصادفات استخوان و عضله تحت فشار ناهمگون قرار گرفته و سبب پارگی مفاصل و شکستگی استخوان‌ها می‌شود.

عکاشه اضافه کرد: پس از تصادفات رانندگی، بیماری آرتروز از دیگر مشکلات ارتوپدی شایع در کشور محسوب می شود و بویژه آرتروز زانو که زنان را بیشتر از مردان درگیر کرده است.

این جراح ارتوپدی یاد آور شد: بیماری استخوانی و ارتوپدی از شایع‌ترین مشکلاتی است که مردم با آن رو‌به‌رو هستند.

بیماری‌های استخوانی بیماری‌هایی هستند که با رعایت کردن بهداشت ارتوپدی می‌توان از آن جلوگیری کرد.

به گفته وی، بهداشت ارتوپدی عبارت است‌ از رعایت اصولی که به سلامت فرد منتهی می‌شود؛ یعنی ورزش‌، پیاده‌روی، تغذیه مناسب ، نوشیدن آب فراوان و عدم افزایش وزن مواردی است که از بیماری‌های استخوانی و ارتوپدی پیشگیری می‌کند.

وی درباره بیماری پوکی استخوان نیز گفت: بیماری پوکی استخوان را نباید ارتوپدها درمان کنند، اما عوارض شکستگی‌ها و مشکلات ارتوپدی وظیفه پزشکان ارتوپدی است. امروزه سبک و نحوه زندگی انسان‌ها تغییر کرده و هوای آلوده، غذاهای ناسالم و ورزش نکردن موجب بروز بیماری‌های مختلف از جمله مفاصل شده است.

عکاشه در ادامه به بحران آب اشاره کرد و گفت: وضعیت آب در تمام جهان بسیار بحرانی است؛ آب تنها برای رفع نیاز تشنگی نیست بلکه حیات انسان و طبیعت به آب بستگی دارد. وظیفه انسان است که طبیعت را محافظت و نگهداری کند. بحران آب خطری است که دنیا را تهدید می‌کند.

گفتنی است؛ بیست و دومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران از 21 تا 25 مهرماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha