دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 121974

تازه ترین تحقیقات نشان می دهد افزایش بیکاری و ناامنی شغلی می تواند سبب اضطراب کارمندان و در نتیجه افزایش مشکلات تنفسی در آن ها بشود.

سلامت نیوز: تازه ترین تحقیقات نشان می دهد افزایش بیکاری و ناامنی شغلی می تواند سبب اضطراب کارمندان و در نتیجه افزایش مشکلات تنفسی در آن ها بشود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفا آنلاین، نتایج تحقیقات گروه پزشکی دکتر جیان لی از موسسه طب اجتماعی و کار دانشگاه دوسلدورف آلمان نشان می دهد ترس بی اساس یا واقعی از دست دادن شغل می تواند ابتلا به آسم را افزایش دهد.
در این تحقیق بیش از 7000 فرد فعال در بازار کار مورد مطالعه قرار گرفتند. از شرکت کنندگان در این تحقیق خواسته شد بگویند آیا در سال های 2009 تا 2011 میلادی که اروپا با رشد اقتصادی بسیار ناچیزی مواجه بود از هیچ مشکل تنفسی رنج می بردند و‌ آیا می ترسیدند در این دو سال شغل خود را از دست بدهند یا خیر.
در این بین 100 مورد ابتلا به آسم شناسایی شد که نیمی از آن ها زن و نیم دیگر مرد بودند.
به گزارش پایگاه اینترنتی تاپ سانته دات کام،محققان به علاوه دریافتند با افزایش 25 درصدی سطح استرس خطر ابتلا به آسم رشد نسبی 24 درصدی می یابد. بدتر از آن این که خطر ابتلا به آسم در افراد مضطربی که فکر از دست دادن شغل را در سر دارند خطر ابتلا به آسم به شدت افزایش می یابد و به 60 درصد بالغ می شود.
اما بیشترین کسانی که با اضطراب از دست دادن شغل مواجهند جوان ترها، کسانی که مدارک تحصیلی پایین تری دارند، مجردها و کم درآمدتر ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha