دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 121998

محققان می گویند: دستخط بد، اشتباه محاسباتی و نظارت ضعیف پرستاران، بیماران را به کشتن می دهد.

سلامت نیوز: محققان می گویند: دستخط بد، اشتباه محاسباتی و نظارت ضعیف پرستاران، بیماران را به کشتن می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، یک مطالعه نشان می دهد که سالانه هزاران بیمار بر اثر دستخط بد، اشتباهات محاسباتی و نظارت ضعیف پرستاران جان خود را از دست می دهند.

این در حالی است که در دو بیمارستان انگلیس که به پرستارانش ابزارهای الکترونیکی برای ثبت ضربان قلب و تنفس بیمار داده شده بود ، نرخ مرگ و میر 15 درصد کاهش یافت.

به گفته محققان در دو بیمارستان «کویین الکساندریا» و «بیمارستان دانشگاه کاونتری» انگلیس از 750 مورد مرگ در سال پیشگیری شد.

این موضوع به این معنی است که اگر در مراکز بهداشتی انگلیس به جای تکیه بر یادداشت های دست نویس به پرستاران ابزارهای الکترونیکی برای ثبت وضعیت بیمار داده شود می توان از بروز 37 هزار مورد مرگ در سال پیشگیری کرد.

در حال حاضر پرستاران ضربان قلب، فشار خون، سطح اکسیژن بیمار را اندازه می گیرند و آنها را در پرونده ای که در انتهای تخت بیمار است، می نویسند.

اغلب این اندازه گیری ها به اندازه کافی منظم انجام نمی شود و در برخی بیماران فاصله زمانی میان این اندازه گیری ها هشت تا 12 ساعت می شود.

در موارد دیگر دستخط پرستاران خوانا نیست و یا تمام ارقام را یادداشت نمی کنند که باعث می شود همکارانشان متوجه نشوند که باید بیمار را تحت نظر قرار دهند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی،در این مطالعه محققان برای رفع این موضوع در سال 2005 به پرستاران بیمارستان کویین الکساندرا و در سال 2007 به پرستاران بیمارستان دانشگاه کاونتری ابزارهای الکترونیکی دادند.

این پرستاران آیفون و یا آی پد مجهز به یک اپلیکشین در دست داشتند که ضربان قلب، فشار خون و تنفس بیمار را ثبت می کرد و به پرستاران زمان بعدی اندازه گیری را یادآوری می کرد.

درصورتیکه وضعیت بیمار رو به وخامت باشد یک چراغ چشمک زن بر روی صفحه نمایش این ابزارهای الکترونیکی به پرستاران هشدار می دهد که وضعیت بیمار بد است و در برخی موارد از پرستاران می خواهد که پزشک را صدا بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha