چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1220

300 نفر از مجموع 800 مرگ روزانه در كشور به بیماریهای قلبی مربوط است كه مصرف روغنهای جامد اشباع یكی از علل اصلی آن است و 100 نفر از این مرگها نیز مستقیما به تغذیه نامناسب ارتباط دارد.

مرگ روزانه 300 نفر در كشور به علت بیماریهای قلبی

به گزارش خبرنگار سلامت نیوزمرتضی صفوی، مدیر كل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اعلام این مطلب در گفت و گو با فارس، افزود:‌ در زمان حاضر حدود 70 درصد مردم هنوز روغنهای جامد اشباع مصرف می‌كنند و با وجودی كه طی 5/1 سال اخیر این میزان حدود 10درصد كاهش یافته است اما هنوز با وضع ایده‌آل كه حذف كامل روغنهای جامد اشباع است فاصله زیادی داریم.
وی گفت: خوشبختانه اخیرا در كشور موفق به تولید روغن جامد بدون ترانس شده‌ایم كه مخصوص سرخ كردنی است و تولید كنندگان آن قول داده‌اند تا 30درصد ظرفیت مصرف كشور را تامین كنند كه امیدواریم با استقبال مردم به زودی شاهد گرایش مردم به مصرف این نوع روغن كه بر روی آن عبارت "روغن بدون ترانس" درج شده است باشیم.
صفوی افزود: شركتهای تولید بیسكویت، كیك و كلوچه هم قول داده‌اند تا از روغنهای بدون ترانس استفاده كنند بنابراین امیدواریم در آینده نزدیك شاهد كاهش مصرف روغنهای جامد اشباع در كشور باشیم.
وی اضافه كرد: توصیه ما به مردم این است كه تا حد امكان از روغنهای مایع استفاده كنند و برای سرخ كردن نیز فقط از روغنهای بدون ترانس مخصوص سرخ كردن استفاده كنند زیرا روغنهای مایع برای سرخ كردن مناسب نیست و خاصیت سرطانزایی دارد.
وی گفت: مصرف روغن مایع و روغنهای بدون ترانس در كنار رعایت سایر اصول بهداشتی مانند سیگار نكشیدن و ورزش، سلامت مردم را تضمین می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha