سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 122032

پزشکان انگلیسی از روش موسوم به «نانونایف» برای معالجه بیماران سرطانی که گزینه درمانی دیگری برایشان وجود ندارد، استفاده می کنند. پزشکان معتقدند این تنها راه حل برای بیماران سرطانی است که نمی توان آنها را مورد عمل جراحی قرار داد.

سلامت نیوز: پزشکان انگلیسی از روش موسوم به «نانونایف» برای معالجه بیماران سرطانی که گزینه درمانی دیگری برایشان وجود ندارد، استفاده می کنند. پزشکان معتقدند این تنها راه حل برای بیماران سرطانی است که نمی توان آنها را مورد عمل جراحی قرار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دلیل اصلی برای جراحی نکردن سرطان ها، در دسترس نبودن غدد و خطر آسیب رساندن به بافت ها و رگ ها است. سرطان لوزالمعده یکی از این سرطان ها است.

در این روش، دو سوزن را که مانند الکترود عمل می کنند، مستقیما وارد بدن و میدان الکتریکی ایجاد کرده، سلول های سرطانی را نابود می کنند.

ادوارد لین استاد رادیولوژی دانشگاه کالج سلطنتی لندن می گوید: بین دو سوزن، نیروی الکتریکی معادل سه هزار ولت ایجاد می شود که باعث ورود یون ها به غشا داخل سلول و بی ثبات شدن آن و ایجاد سوراخ نانویی در غشای سلولی است.

در این روش اندام، اعصاب، بافت ها و سلولهای اطراف غده سرطانی آسیب نمی بینند.

لین می افزاید:وقتی این سوراخ ها در غشای سلولی ایجاد می شود، مانند این است که سلول خودکشی می کند. مانند این است که روی پوستمان سوراخ های متعدد ایجاد و مایع بدنمان از آنها خارج شود.

روش «نانونایف» از دیگر روش ها مانند «سایبر نایف» (به معنای چاقوی مجازی) و جراحی سنتی متفاوت است زیرا بسیار سریعتر انجام می شود و بدون درد است و موفقیت آنرا سریع می توان ارزیابی کرد.

این استاد رادیولوژی، دانشگاه کالج سلطنتی لندن می گوید:براساس داده هایی که در اختیار داریم، می دانیم که قادر به کنترل بیماری هستیم ولی قطعا این یک درمان نیست. در مورد سرطان لوزالمعده باید حتما آنرا با ترکیب شیمی درمانی انجام داد.

به گزارش هلث،روش «نانونایف» برای بیمارانی که مشکل قلبی دارند و یا سرطان در تمام بدن گسترده شده است، مناسب نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha