رییس اتحادیه آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران تصریح کرد: واحدهای صنفی کبابی به هیچ وجه نمی‌توانند از خمیر مرغ در پخت کباب استفاده کنند چون با این کار طعم واقعی گوشت از بین می‌رود و گوشت به خوبی روی سیخ قرار نمی‌گیرد.

سلامت نیوز: رییس اتحادیه آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران تصریح کرد: واحدهای صنفی کبابی به هیچ وجه نمی‌توانند از خمیر مرغ در پخت کباب استفاده کنند چون با این کار طعم واقعی گوشت از بین می‌رود و گوشت به خوبی روی سیخ قرار نمی‌گیرد.

حسین محمدی در گفت‌و گو با ایسنا درباره استفاده گسترده خمیر مرغ در برخی اصناف از جمله پخت کباب و حلیم،با بیان اینکه واحدهای کبابی تحت نظارت اتحادیه فعالیت می‌کنند و وزارت بهداشت نیز کنترل‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد، افزود: تمامی واحدهای صنفی در این اتحادیه کارت و گواهینامه بهداشت دارند که این موضوع تاییدی بر فعالیت استاندارد آن‌هاست.

محمدی ادامه داد: نظارت‌های لازم بر واحدهای فروش کباب و حلیم اعمال می‌شود و آنها با داشتن کارت بهداشت، کاملا استاندارد و بهداشتی فعالیت می‌کنند.

رییس اتحادیه آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران حال تاکید کرد: فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی در کشور رایج شده و به جای اینکه غذاهای سنتی و سالم ایران را به کشورهای اروپایی معرفی کنیم رو به روز استفاده از فست‌فود در کشور افزایش می‌یابد.

لازم به ذکر است در پی ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی از سوی سازمان غذا و دارو، فلاحتی، رییس انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران اعلام کرد که "طبق اخطار وزارت بهداشت خمیر در تولید سوسیس و کالباس از خمیر مرغ حذف شده است اما اگر استفاده از این محصول در فرآورده‌های گوشتی مشکل بهداشتی دارد باید استفاده از این محصول در اصناف نیز ممنوع و جلوی آن گرفته شود".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha