بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه مینسوتا، خطر اعتیاد غذایی زنانی را که از اختلال تنش زای پس از رویداد(PTSD) رنج می برند بیش از دیگران تهدید می کند. در واقع علائم اعتیاد غذایی در این دسته از زنان دو برابر بیشتر از سایر گروه ها نمایان می شوند.

اختلالات روحی خطر ابتلا به چاقی را افزایش می ­دهند!

 سلامت نیوز: بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه مینسوتا، خطر اعتیاد غذایی زنانی را که از اختلال تنش زای پس از رویداد(PTSD) رنج می برند بیش از دیگران تهدید می کند. در واقع علائم اعتیاد غذایی در این دسته از زنان دو برابر بیشتر از سایر گروه ها نمایان می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، زنانی که نا آرام و بی قرار هستند، به سختی با دیگران ارتباط بر قرار می کنند، دائماً احساس گناه و شرمندگی دارند، دچار اختلال خواب و حتی کابوس می شوند، خاطرات ناراحت کننده را مدام در ذهنشان تصویر سازی می کنند، در بسیاری مواقع منتظر شنیدن یک خبر ناگوار هستند و تمرکز لازم برای انجام کارهای روزانه ندارند؛ به احتمال زیاد از اختلال تنش زای پس از رویداد رنج می برند.

این اختلال روحی تبعاتی برای فرد بیمار به دنبال دارد که یکی از آنها اعتیاد غذایی است، عارضه ای که بیشتر در زنان مشاهده می شود. از طرف دیگر تعداد زنانی که به نحوی در زندگی خود با با یک واقعه و آسیب ناگوار مواجه می شوند و توان مقابله با آن را ندارند، رو به افزایش است، این زنان هنگامی که مورد پرسش قرار می گیرند اذعان می کنند که بیش از نیاز یک انسان غذا می خورند و میل شدیدی نسبت به خوراکی های چرب و شیرین دارند.

به دنبال این اعتیاد غذایی، اکثر زنان به چاقی یا اضافه وزن دچار می شوند و همین موضوع آنها را در شرایط وخیم تری قرار می دهد. در واقع یک نوع شرم اجتماعی ناشی از چاقی دایره ارتباطات آنها را محدود و محدودتر می کند و آنها را گوشه گیر تر از گذشته می کند؛ این موضوع روند درمان اختلال تنش زای پس از رویداد را در آنها را به تعویق می اندازد. علی رغم تمامی تحقیقات انجام شده و شواهد موجود نمی توان ادعا کرد که رابطه میان چاقی و اختلال تنش زای پس از رویداد یک رابطه علت و معلولی است.

منبع: psychcentral

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha