دبیر اجرایی کنگره بین المللی پوست زیبایی و‌لیزر با بیان اینکه شایعترین بیماری پوستی، جوش صورت و آکنه است، گفت: انواع کرم، لوسیون و روش های درمانی و لایه برداری که در شبکه های ماهواره ای و حتی رسانه های خودی تبلیغ می شود هیچ گونه سند علمی ندارد.

تبلیغ درمان بیماری های پوستی در ماهواره سندیت علمی ندارد

سلامت نیوز :دبیر اجرایی کنگره بین المللی پوست زیبایی و‌لیزر با بیان اینکه شایعترین بیماری پوستی، جوش صورت و آکنه است، گفت: انواع کرم، لوسیون و روش های درمانی و لایه برداری که در شبکه های ماهواره ای و حتی رسانه های خودی تبلیغ می شود هیچ گونه سند علمی ندارد. 

دکتر منصور نصیری کاشانی در خصوص شایع ترین بیماری های پوستی در کشور، اظهار داشت: به استناد کارهای آماری و کتابی که توسط وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی با عنوان"سیمای سلامت در جمهوری اسلامی"منتشر شده است، بیشترین بیماری های شایع پوستی، جوش صورت و آکنه است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، اگزماهای پوستی،حساسیت ها و پس از آن عفونت های پوستی،زردزخم، قارچی و ویروسی را از دیگر بیماری های شایع پوستی بیان کرد.این متخصص پوست و مو در ادامه این مطلب افزود:بیماری های مربوط به مو و ناخن خصوصا ریزش مو از دیگر بیماری های شایع پوست و مو به شمار می رود.

 وی در خصوص روش های درمان بیماری های پوستی و معرفی کرم های متعدد در شبکه های ماهواره ای و رسانه های داخلی ، تصریح کرد: تبلیغات درمان بیماری های پوستی آن هم  در یک جلسه غیر قابل باور و امکان است.

وی افزود: انواع کرم، لوسیون و روش های درمانی و لایه برداری که در شبکه های ماهواره ای و حتی رسانه های خودی تبلیغ می شود هیچ گونه سند علمی ندارد، زمانی که فردی اقدام به تولید کرم می کند باید اثربخشی و مضرات آن را به اثبات برساند که برای این امر باید به آزمایشگاه مرکز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه کنند.

نصیری کاشانی بیان داشت: از آنجایی که مردم به رسانه ها اعتماد دارند نباید از این اعتماد سوء استفاده شود؛رسانه ها نباید برای جبران منابع مالی هر چیزی را که با سلامت مردم ارتباط دارد را بدون آگاهی از محصول، آن را تبلیغ کند.

نصیری کاشانی به تبلیغ پیوند مو در  شبکه های ماهوراه ای و رسانه ملی اشاره کرد وگفت:متأسفانه این تبلیغات بدون در نظر گرفتن  پیامدهای منفی کاشت مو، تبلیغات گسترده ای را انجام می دهند، در بسیاری از موارد افراد کم مو زیبایی بهتری قبل از کاشت مو داشتند، متأسفانه این موارد برای مراجعه کننده توسط موسسات کاشت مو بیان نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: به مردم توصیه میکنیم فرق بین تبیلغات درست و نادرست را بدانند و گول تبلیغاتی که یک روزه و یا استفاده چند روز از فلان کرم معجزه ای در پوست رخ می دهند را نخورند ؛ این نوع تبلیغات اغراق آمیز و برای تحریک مردم و کسب درآمد از جیب آنهاست . 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اینترنتی www.crtsdl.tums.ac.ir  و یا با شماره تلفن 88963804 تماس حاصل نمایند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha