عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به طرح افزایش جمعیت گفت: ایراداتی شورای نگهبان به این طرح داشت که موارد مبهم طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور مورد بررسی قرار گرفت و با حضور کارشناسان این موارد اصلاح شد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به طرح افزایش جمعیت گفت: ایراداتی شورای نگهبان به این طرح داشت که موارد مبهم طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور مورد بررسی قرار گرفت و با حضور کارشناسان این موارد اصلاح شد.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، با اشاره به آخرین وضعیت طرح جامع افزایش جمعیت گفت: طرح در کمیسیون های بهداشت و فرهنگی مجلس تهیه و بررسی شد و به شورای نگهبان نیز ارسال شد که این شورا ایراداتی به طرح مذکور گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ایراداتی که شورای نگهبان به طرح پیشگیری از کاهش رشد جمعیت وارد کرد، مرتفع شده و موارد مبهم طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور مورد بررسی قرار گرفت و با حضور کارشناسان این موارد اصلاح شد.
وی ابراز امیدواری کرد که دولت مقدمات تأمین بودجه طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را فراهم کند.

لازم به ذکر است طرح یک فوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در اردیبهشت ماه توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید.
بر این اساس با توجه به کاهش نرخ باروری در کشور و آمار ثبت شده در سال 90 میزان باروری در کشور به کمتر از دو فرزند کاهش یافته است، 14.5 درصد زوج های ما نابارور و 20.5 درصد جمعیت خانواده ها تک فرزند هستند. براساس آمار ثبت شده در سال 1415 تا 1420 رشد جمعیت به سمت صفر رفته و منفی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha