نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام‌پزشکی گفت: مسئولان در سالهای گذشته با دستکاری در تعرفه‌های پزشکی هزینه های مردم را بالا بردند و بازار سیاه در حوزه پزشکی ایجاد کردند.

سلامت نیوز: نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام‌پزشکی گفت: مسئولان در سالهای گذشته با دستکاری در تعرفه‌های پزشکی هزینه های مردم را بالا بردند و بازار سیاه در حوزه پزشکی ایجاد کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ایرج فاضل در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و همزمان با ابلاغ فاز سوم طرح تحول نظام سلامت گفت:‌ سلامت و آموزش که پایه‌های اساسی پیشرفت کشورها هستند در این سال‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته و همیشه محروم بوده‌اند و وزارتخانه‌های این دو موضوع فقیرترین وزارتخانه‌ها‌ بوده‌اند.

وی افزود: اکنون کاروان خسته‌ پزشکی به جایی رسیده که می‌تواند کمی استراحت کند من در سال 59 اولین‌بار کتاب مرجع ارزش‌گذاری نسبی خدمات را از آمریکا به ایران آوردم و بارها در کتاب دست برده شد که آن را بی‌ارزش کرد با این حال دوباره به حالت اول برگردانده شده و این به معنی عدالت نسبی است.

فاضل گفت: دست بردن در این کتاب باعث جابه‌جایی‌های عجیب و غریب در تخصص‌ها شد به طوری که برخی تخصص‌ها مانند جراحی کودکان خالی شد و برخی از تخصص‌ها در صدر لیست آمدند که بر اساس نیاز کشور نبود.

نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام‌پزشکی با تأکید بر اینکه باید تعرفه‌ها عادلانه شود، گفت: مشکل این است که نمی‌دانیم عادلانه چیست تعرفه‌ها سال‌ها است متناسب با مسائل اقتصادی کشور رشد نکرده است. 6 سال است که مسئولان وزارت بهداشت K جراحی را فریز کرده‌اند که این به کشور خدمت نبوده است در نتیجه در بازار پزشکی، بازار سیاه ایجاد شد.

وی افزود: دولت فعلی میراث‌بر مشکلات به وجود آمده است این دولت خالی‌ترین خزانه را دارد اما برخلاف شعارهای تو خالی و خزانه‌‌های پر دولت‌های قبلی که دست در جیب پزشکان می‌بردند و پرداخت از جیب مردم بالا بود اکنون به جایگاه اصلی خود برگشته است.

فاضل افزود: قبل از انقلاب تمام بیمارستان‌های دانشگاهی رایگان بود و آموزش رونق داشت اما طرح مخرب خودگردانی مطرح شد که هزینه‌ها را به مردم تحمیل کرد و بیمارستان‌ها به بیچارگی افتادند و برای گردش روزانه هم دچار مشکلات شدند و مجبور شدند بخش‌ها را به خصوصی اجاره دهند.

وی گفت: طرح تحول مترقی است به مردم و پزشکان کمک می‌کند و لازم است که پشتیبانی شود البته نظارت نیز می‌طلبد. از طرفی رفتار ما با مردم نیز باید خوب باشد و احترام گذاشتن به آنها را به زیردستان در بیمارستان انتقال دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha