سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 122092

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در راستای اجرای سیاست‌های رفاهی و در اولویت قرار گرفتن «سلامت» در برنامه‌های دولت است.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در راستای اجرای سیاست‌های رفاهی و در اولویت قرار گرفتن «سلامت» در برنامه‌های دولت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دكتر علی ربیعی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور اظهارداشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت با هدف محرومیت‌زدایی و فقرزدایی بوده و در این طرح، تخصیص منابع دولت به حوزه سلامت نه به عنوان یك هزینه بلكه به عنوان سرمایه‌گذاری برای ارتقای كیفیت زندگی افراد لحاظ شده است.

وی با تاكید بر اینكه همه اقدامات باید برای موفقیت طرح تحول نظام سلامت صورت گیرد، گفت: اجازه نداریم كه در اجرای این طرح موفق نشویم و برای اجرای موفق این طرح باید به طور مداوم، انجام اصلاحات اساسی را پیش رو داشته باشیم.

ربیعی با اشاره به اینكه اجرای مفاد كتاب ارزشهای نسبی سلامت یكی از اقدامات اساسی برای تكمیل فرآیند اجرای طرح تحول نظام سلامت محسوب می‌شود، گفت: انجمن‌های علمی و تخصصی، سازمانهای بیمه‌ای و همكاران وزارت بهداشت ساعت‌های زیادی را برای چگونگی اجرایی شدن مفاد این كتاب صرف كرده‌اند و ما نیز با همه توان برای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در كنار وزارت بهداشت ایستاده‌ایم.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی با صرف هزینه در این بخش هر روز خود را پویاتر کرده است و سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز بیش از 5 میلیون نفر را بیمه نموده است.

ربیعی با اشاره به تشكیل 8 جلسه شورای عالی بیمه در یك سال گذشته، گفت: هماهنگی‌های زیادی در این خصوص برای توجه به مسایل زیربنایی و اصلی صورت گرفته است و در بیمه‌ ها سعی كرده‌ایم زیرساختهای لازم را برای اجرای طرح تحول نظام سلامت آماده كنیم و بدهی‌ها را به روز برسانیم.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به همكاری، همدلی و هماهنگی ایجاد شده در همه اركان نظام سلامت گفت: برای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت، راهبری این طرح را در شخص وزیر بهداشت و خود را در كنار وزیر بهداشت می‌بینم.

وی با تاكید بر اینكه با اجرایی شدن كتاب ارزشی نسبی سلامت، باید هزینه‌ها را مدیریت كنیم گفت: با اجرایی شدن این كتاب از نابسامانی ها در نوع دریافت تعرفه‌ها جلوگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha