رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: برنامه ارزش نسبی خدمات درمانی در ۳ ماده با سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر مطابقت دارد با این حال باید تمام بندهای این کتاب آسیب‌شناسی شود و مدیریت منابع و نظارت مؤثر انجام شود.

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: برنامه ارزش نسبی خدمات درمانی در ۳ ماده با سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر مطابقت دارد با این حال باید تمام بندهای این کتاب آسیب‌شناسی شود و مدیریت منابع و نظارت مؤثر انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها همزمان با اجرای فاز سوم طرح تحول نظام سلامت، گفت: مردم از وزارت بهداشت در درجه اول توقع درمان دارند و بهداشت را متخصصان و پزشکان متوجه می‌شوند بنابراین هر چقدر روی بهداشت کار کنیم و به درمان نرسیم مردم به رضایت لازم نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌‌دهد مردم رضایت حداکثری از طرح تحول سلامت دارند، گفت: نظارت بر سیاست‌های سلامت یکی از مصوباتی است که در کمیسیون نظارت بر مصوبات در مجمع تشخیص دنبال می‌شود.

ولایتی گفت: برنامه ارزش نسبی خدمات در 3 ماده ارتباط مستقیم با سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر دارد. مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت در سیاست‌های ابلاغی هم آمده که با ارزش نسبی مطابقت دارد.

وی افزود:‌ نظارت مؤثر بر اجرای بسته‌ها با حذف هزینه‌‌های زائد از تشخیص تا درمان و روزآمد کردن تعرفه‌‌ها از دیگر مواردی است که با سیاست‌های ابلاغی مطابقت دارد.

ولایتی همچنین گفت: خدمات تعریف شده در این کتاب نه تنها باید متناسب با قیمت تمام شده باشد بلکه برای ایجاد انگیزه باید بیش از آن قیمت برای پرداخت در نظر گرفته شود البته باید آسیب‌شناسی به همراه نظارت انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت، گفت: متأسفانه مدیریت منابع سلامت از سوی وزارت بهداشت هنوز انجام نشده است و در فاصله کوتاهی بیمه‌های مکمل ممکن است ضرر ببینند بنابراین باید خدمات ستاره‌دار از طریق راهنماهای بالینی تعریف شود.

وی گفت: کتاب «ارزش‌گذاری خدمات» در توسعه عدالت مفید خواهد بود و پایش توسط وزارت بهداشت به مجمع تشخیص مصلحت کمک می‌‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha