شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12211

یك چشم پزشك اظهار داشت: با وجود این که گل مژه که در لبه پلک و در مسیر مژه‌ها قرار دارد پس از چند روز خود به خود حتی بدون درمان هم بهبود می‌یابد اما درمان و توجه به نکاتی برای پیشگیری از بروز آن الزامی است.

دکتر سهیلا فاضلی در گفت وگو با ایسنابا بیان این موضوع اظهار داشت: به موازات مژه‌ها غدد چربی قرار دارد که با ترشحات خود مانع از خشک شدن چشم می‌شوند و زمانی که این ترشحات، غیرطبیعی و یا ریشه مژه ملتهب شود گل مژه به وجود می‌آید.

دکتر فاضلی در خصوص علائم گل مژه گفت: تورم لبه پلک، درد و قرمزی آن از علائم گل مژه است.

وی افزود: این علائم به مدت چند روز شدید شده و به تدریج فروکش می کند که معمولا اگر درمان لازم انجام نشود تبدیل به کیست شده و ممکن است به جراحی و تخلیه نیاز پیدا کند.

این چشم پزشك افرادی که مستعد آکنه هستند را بیشتر در معرض گل مژه دانست و ادامه داد: برای پیشگیری از بروز گل مژه، شست و شوی روزانه لبه پلک، رعایت بهداشت چشم، همچنین عدم مصرف غذاهای پرچرب، سرخ کرده و شیرینی و شکلات الزامی است.

وی در خصوص درمان گل مژه ابراز داشت: برای درمان باید از کمپرس یا شست وشو با آب گرم استفاده شود؛ چرا که گرما باعث گشاد شدن غدد چربی و در نتیجه خارج شدن چربی زیر لبه پلک می‌شود و همچنین استفاده از آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد التهاب هم می توانند در بهبود آن موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha