معاون طرح و توسعه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی از کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در چهارماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جعفر میعادفر با اعلام این خبر گفت:‌ مرگ ومیر ناشی از حوادث رانندگی در چهارماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته به میزان 67/10 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی دومین علت مرگ و میر در ایران و از نظر عمر از دست رفته مهمترین علت محسوب می‌شوند، گفت: ‌در طول سالیان گذشته مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی با افزایش 12 تا 15 درصدی همراه بوده است.

وی گفت: در سال 84 تعداد فوت شدگان حوادث رانندگی به 746/27 نفر رسید. در سال 85 این روند متوقف شد و در سال 86 با کاهش 9/16 درصدی تعداد فوت شدگان به 918/22 نفر رسید که در چهار ماهه اول سال جاری نیز آمار مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته 67/10 درصد کاهش داشته است.

دكتر میعادفر علل کسب این موفقیت را همکاری‌های فراگیر بین بخشی اورژانس کشور، پلیس، راهداری و هلال احمر عنوان کرد و افزود: نهضت ایجاد پایگاه‌های اورژانس، افزایش پوشش، نوسازی ناوگان اورژانس و افزایش کیفیت خدمات نیز در کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی مؤثر بوده است.

وی افزود: در آغاز سال 84 تعداد پایگاه‌های اورژانس 683 پایگاه بوده است که در حال حاضر با افزایش 200 درصدی، تعداد پایگاه‌های اورژانس کشور به 1548 پایگاه رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha