چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1222

به گفته دانشمندان و مهندسان محیط زیست كاهش یك درجه در سیستم مصرف انرژی در انگلستان می‌تواند 4 درصد در زمینه كاهش گرمایش جهانی موثر باشد كه این از راه‌های ساده در این زمینه است.

چهار راه ساده برای مقابله با گرمایش جهانی
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری سی‌.ان.ان، اگرچه دانشمندان با ارایه راهكارهای كلان در زمینه كاهش گرمایش كره زمین اقدام كرده‌اند اما در سال‌های اخیر روش‌های مطرح شده هر چند كوچك می‌تواند در جلوگیری از بوجود نیامدن پدیده گلخانه‌ای موفق عمل كند.
بنابراین گزارش، دانشمندان و مهندسان چهار راه را كه به نظر ساده و پیش‌پا افتاده می‌رسد برای كاهش تغییر اقلیم و گرمایشی جهانی پیشنهاد كرده‌اند كه از آن جمله می‌توان به كاهش گرمایش خانگی، كاهش استفاده از وسایل منزل، استفاده از بازیافت هرچه بیشتر مواد و كاهش نوردهی محیط اشاره كرد.
همچنین مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، اگر فقط مصرف انرژی در انگلستان یك درجه كاهش یابد، 4 درصد در كاهش گرمایش جهانی موثر خواهد بود.
این گزارش حاكیست؛ به گفته مهندسان محیط زیست استفاده از لامپ‌های كم‌مصرف در بین تمام افراد روی كره‌زمین به جای لامپ‌های سنتی می‌تواند 20 درصد گرمایش جهانی را كاهش دهد.
از راهكارهای دیگر در مقابله با تغییر اقلیم می‌توان به استفاده نكردن از ماشین‌های لباسشویی، ظرفشویی و خشك‌كن لباس، قرار ندادن كتری آب جوش بیش از زمان مقرر بر روی شعله اشاره كرد.
بر اساس این گزارش، مطالعات پژوهشگران نشان می‌‌دهد افزایش بازده سوخت‌های اتومبیل‌های شخصی و عمومی و كاهش استفاده از اتومبیل‌های شخصی به میزان قابل توجهی از انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌كاهد.
یادآور می‌شود، تولید مواد غذایی با بسته‌بندی كمتر و استفاده از وسایل گرماده كمتر از صرف هزینه سالانه 30 میلیارد پوند در زمینه مقابله با گرمایش‌های جهانی  و تغییر اقلیم جلوگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha