یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12227

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران با ابراز نگرانی از كاهش آمار اهدای خون در ماه رمضان، گفت: بیماران تالاسمی به شدت نیازمند اهدای خون هستند.

محمدرضا مشهدی، در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: با اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون به انجمن تالاسمی، آمار اهدای خون در ماه رمضان امسال به شدت كاهش یافته است.

وی با بیان این كه كلیه واحدهای سیار انتقال خون بعد از افطار تا ساعت 12 نیمه شب فعال بوده و آماده دریافت خون هستند، خواستار مراجعه اهداكنندگان مستمر خون به این پایگاه‌ها شد و گفت: در صورتی كه اهداكنندگان توانایی اهدای خون در ساعات اولیه روز را داشته باشند، پایگاه‌های روزانه انتقال خون آماده ارائه خدمات هستند.همچنین پایگاه‌های سیار انتقال خون در سطح شهر بعد از افطار تا ساعت 12شب فعال هستند.

مشهدی با بیان این كه معمولاً در ماه رمضان آمارهای اهدای خون كاهش می‌یابد؛ اما بعد از این ماه مشكلی از نظر كمبود خون نداریم، خاطرنشان كرد: مصرف خون در برخی از بیماری‌ها مانند تالاسمی، هموفیلی و همچنین مصارف بیمارستانی ضروری است و كمبود آن مشكلات زیادی را در بیماران به دنبال دارد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران با تاكید بر نیاز بیماران تالاسمی به دریافت خون، از مردم خواستار شد تا با مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون، علاوه بر پرداخت زكات سلامتی خود، برای نجات جان بیماران نیازمند خون نیز اقدام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha