معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: داروهای اعصاب و روان، تنها با نسخه پزشک در داروخانه‌ها ارایه می‌شوند و در صورتی که شخص نسخه‌خوان از قانون تخطی کند و دارویی را بدون نسخه به بیمار بفروشد، با وی به شدت برخورد می‌شود.

سلامت نیوز: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: داروهای اعصاب و روان، تنها با نسخه پزشک در داروخانه‌ها ارایه می‌شوند و در صورتی که شخص نسخه‌خوان از قانون تخطی کند و دارویی را بدون نسخه به بیمار بفروشد، با وی به شدت برخورد می‌شود.

بهزاد شریف مخمل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: برای مبارزه با فروش داروهای غیرمجاز و بدون نسخه از جمله داروهای مخدر از قبیل ترامادول، گشت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر بر داروخانه‌ها نظارت می‌کنند.

وی افزود: داروهایی که در سطح شهرها به صورت غیرقانونی خرید و فروش می‌شوند، خارج از شبکه دارویی کشور است و از راه زیرزمینی و قاچاق از مرزهای کشور وارد می‌شوند.

شریف مخمل‌زاده ادامه داد: داروهای مخدر از جمله ترامادول تنها در اختیار مراکز ترک اعتیاد هستند و در داروخانه‌هایی نیز که ترامادول در اختیار دارند، نسخه‌خوان داروخانه تحت کنترل شدید است تا در صورت تخلف برخورد قانونی انجام شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: در کمیسیون 20 دانشگاه به تخلفات افرادی که در زمینه فروش داروهای مخدر تخلفی انجام می‌دهند، رسیدگی می‌شود و سپس به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند تا طبق قانون با فردی که از قانون سرپیچی کرده، برخورد لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha