مدیرکل بودجه و منابع وزارت بهداشت با تشریح میزان اعتباراتی که در حوزه آموزش وزارت بهداشت اختصاص داده شده از کسری 231 میلیارد تومان بخش آموزش این وزارتخانه خبر داد.

مسعود ابوالحلاج در گفتگو با مهر افزود: اعتبارات جاری آموزشی سال 87 نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشت و از 420 میلیارد تومان به 520 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: این رشد بازمی گردد به این نکته که در بخش اعتبارات جاری آموزش وزارت بهداشت، هیچ رشدی را شاهد نبودیم. آموزش فشار زیادی در سال 86 متحمل شد و این افزایش به نوعی جبران این موضوع بود. این در حالی است که در سال 86 بخش آموزش با 159 میلیارد تومان کسری اعتبار مواجه بود و مراجع مربوطه نیز آن را تایید کرده بودند.

مدیرکل بودجه و منابع وزارت بهداشت گفت: در انتهای سال 86 تنها 50 میلیارد تومان از کسری اعتبار آموزش از محل جابجایی ها تامین شد.

وی گفت: رشد اعتباری که به بخش آموزش داده شده پاسخگوی نیاز آن نیست و هم اکنون در بخش آموزش با 231 میلیارد تومان کسری مواجه هستیم.

ابوالحلاج تاکید کرد: بخش عمده این کسری اعتبارات به پرداخت حقوق هیئت علمی، قراردادهای موجود و ملزومات پزشکی و ملزومات مصرفی آموزشی اختصاص دارد و برای رفع آن به دنبال در نظر گرفتن متمم بودجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha