وزیر بهداشت پس از ابلاغ مفاد کتاب «ارزش‌های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال 93 » خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: کاری که شروع کرده‌ایم باید با شهامت و قدرت دنبال کنیم که البته لازمه آن خویشتنداری، صبوری و همراهی است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت پس از ابلاغ مفاد کتاب «ارزش‌های نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال 93 » خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: کاری که شروع کرده‌ایم باید با شهامت و قدرت دنبال کنیم که البته لازمه آن خویشتنداری، صبوری و همراهی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست که به محض بازگشت به استان خود زمینه‌های اجرایی شدن مفاد کتاب ارزش‌های نسبی سلامت را با تشکیل جلساتی مشابه جلسه ستاد مرکزی وزارت بهداشت و مرکب از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی و بیمه فراهم کنند و گزارش اقدامات خود را به وزارتخانه ارائه دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی اجرایی شدن مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت، گفت: ممکن است پزشکان به دلیل مشغله‌های زیاد از این رویداد مهم مطلع نشده باشند. بنابراین در مرحله اول اطلاع‌رسانی به جامعه پزشکی برای ما یک ضرورت است.

وی با تاکید بر این که هدف ما مردم و رضایت مردم است، گفت: همه تلاش خود را برای رضایتمندی مردم به کار گیرید.

وزیر بهداشت همچنین از معاون درمان خواست تا 2 هفته دیگر جلسه‌ای با معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته باشد و گزارش اقدامات انجام شده را به ستاد وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه مربوطه اطلاع دهند.

هاشمی از طراحی سامانه‌ای به منظور اطلاع‌رسانی و نیز دریافت شکایات مردمی در این خصوص خبر داد و بر ضرورت پیگیری و پاسخگویی به شکایات واصله تاکید کرد.

وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف پرداختی‌های نیروهای غیرپزشک در طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و گفت: باید درباره چگونگی نظام پرداخت به نیروهایی که درگیر اجرای این طرح هستند تا هفته آینده به جمع‌بندی نهایی برسید.

هاشمی همچنین به اهمیت حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در حوزه بهداشت صورت گرفته است در هیچ دوره‌ای انجام نشده است و در طرح تحول بهداشت نیز مدلی جدید برای مراقبت فعال از بیماری‌ها طراحی شده است که البته باید با سرعت و شتاب بیشتری برنامه‌های این حوزه را عملیاتی نماییم.

وی همچنین به اجرای برنامه پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: باید با در نظر گرفتن سرانه 12 هزار و 500 نفر، بتوانید پزشک عمومی جذب کنید و با تشکیل تیمی مرکب از کارشناسان بهداشت محیط و خانواده و دیگر کارشناسان کار را پیش ببرید.

وزیر بهداشت یادآور شد: ما دارای شبکه بهداشتی هستیم و مشکلات در حوزه بهداشت کمتر از درمان است اما چون کار جدید است باید از بخش خصوصی خرید خدمت صورت گیرد و همچنین از ظرفیت‌های جامعه پرستاری و پزشکان عمومی نیز استفاده شود.

وی بر ضرورت توجه به هتلینگ مراکز بهداشتی اشاره کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و نوسازی مراکز بهداشتی تامین شده است که باید به دانشگاه‌ها تخصیص یابد چرا که حوزه بهداشت جزء اولویت‌هاست.

وزیر بهداشت در ادامه از ورود یکهزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور تا پایان امسال خبر داد و با اشاره به 7 بیمارستان جدیدی که تاکنون تجهیز نشده‌اند، گفت: تجهیز این بیمارستان‌ها 400 میلیارد هزینه و 2 هزار نیروی انسانی نیاز دارد. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری قول ارائه مجوز جذب نیروی انسانی در این بیمارستان‌ها را در صورت تجهیز آنها تا پایان سال را داده است.

وی همچنین از توزیع 2 هزار نیروی متخصص در کشور خبر داد و گفت: ثبت نام نیروهای متخصص جهت تقسیم در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از امروز آغاز شده است که بزودی محل خدمت آنان براساس نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعیین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زن متخصص مظلوم ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 0
    "شهرهای کوچک و مناطق حاشیه‌ای کشور از امکانات رفاهی، بهداشتی و درمانی مناسبی برخوردار نبوده‌اند.متخصصان هم به دلیل شرایط سخت زندگی در مناطق دورافتاده اغلب در کلانشهرها سکونت دارند" رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران !شما خودتان جواب خودتان را داده اید!!مشکل متخصصان نبود امکانات وعدم وجود مراکز تخصصی در شهرستانها وحتی برخی مراکز استانهاست ونه صرفا شرائط سخت زندگی!!!!تا کی میخواهیم بی انصافانه به نیاز مناطق محروم به متخصص تاکید کنیم؟ما سهمیه زنان متخصص رشته های جراحی بمدت 12 سال باید بیهوده در این مناطق بمانیم تابحال بعد از چند سال هنوز یک عمل جراحی نکرده ایم چون اتاق عمل تخصصی نداریم ودر این چند سال قول خرید تجهیزات درمانگاهی وساخت بیمارستان جدید داده اند وبیماران اکثرا به تهران ومراکز استانها میروند وهیچ مشکلی ندارند!!!آنوقت شما از توزیع ناعادلانه در حوزه بهداشت و درمان در کشور سخن میگوئید ووزارتخانه از عدم ساخت بیمارستانهای کمتر از 500 تختخواب وعدم داشتن بودجه دم میزند!کسی نیست این وسط به داد ما برسد!که بیهوده با داشتن تخصص هیچ کاری برای مردم نمیتوانیم بکنیم!!مافیای انجام دهنده این رفتارها کیانند؟این همه مغالطه ودروغ وپارادکس تا کی؟میگوئیم طرح مارا به 2-4 سال که درقانون ذکر شده کاهش دهید ولی پاسخ مارا با چماق دفاع از مناطق محروم میدهند! وما را به زورگویی محکوم میکنند!!ضعیف کشی تاکی؟مرد مومن بیمار قزوینی واهوازی وهمراهانشان برای گرفتن نوبت در خیابانها میخوابند! ما با تخصصمان بیکار نشسته ایم وجدا ازخانواده ویا علاف جاده هائیم!بابا شرافت برادران مسئول کجا رفته؟؟؟دانشگاه اهواز وقزوین محرومند آنوقت شما میخواهید به مناطق دور افتاده خالی از سکنه تجهیزات بخرید!!!چه تفکر ساده انگارانه ایی..............