شهاب الدین صدر نقش دانشگاههای علوم پزشکی را در نظام سلامت ملی بسیار کلیدی دانست و از علیرضا زالی رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که اخیرا از سوی وزیر بهداشت برکنار شده است به عنوان یکی از سه رئیس برتر دانشگاههای علوم پزشکی یاد کرد.

دکتر سید شهاب الدین صدر در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تالار ابین سینا این دانشگاه گفت: مدیریت دانشگاههای علوم پزشکی کار بسیار حساس و سنگینی است و نیازمند افرادی با تدبیر، دانشمند و با ویژگیهای خاص مدیریتی است.

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موضوعات دانشگاهها را بررسی می کند و بر این اساس اگر بخواهیم از بین 40 دانشگاه علوم پزشکی کشور سه رئیس برتر دانشگاه را معرفی کنیم، علیرضا زالی (رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) یکی از آن سه و یکی از شایسته ترین مدیران دانشگاهی محسوب می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه جای دکتر زالی در این مراسم خالی است، گفت: تلاش، تدبیر و برنامه ریزی و فعالیتی که دکتر علیرضا زالی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام داده موجب افتخار نظام است و دکتر علیرضا زالی به لحاظ تلاش، وقت گذاری و انجام ماموریتهایی که از وزارت بهداشت بر عهده اش بوده و از لحاظ هماهنگی با مسئولان بالادستی در زمره مدیران موفق جمهوری اسلامی است.

صدر با بیان اینکه علیرضا زالی از سرمایه های جامعه پزشکی کشور است، گفت: وزیر بهداشت، رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و استادان دانشگاه به عنوان یک وظیفه لازم است تا قدر و قیمت مدیران شایسته کشورمان را بدانند و بدانیم و کاری کنیم که جایگاه خدمت و خدمت گذاری در کشورمان محفوظ بماند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بخشی از جابجایی ها و تغییرات مدیریتی را طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: دکتر شاهین محمد صادقی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز فردی دلسوز، متدین، متعهد به نظام و و آرمانها و توانمند و فعال در حوزه های مختلف است.

به گزارش مهر، دکتر علیرضا زالی در این مراسم حاضر نشده بود. برگزار کنندگان مراسم نیز عنوان این برنامه را بر روی بنرهای نصب شده در حاشیه مراسم تحت عنوان "معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی" عنوان کرده بود.

وزیر بهداشت هدیه ای برای علیرضا زالی تهیه کرده بود که به دلیل عدم حضور وی این هدیه به دکتر طاهری به نمایندگی از دکتر زالی ارائه شد. دکتر طاهری از علت عدم حضور دکتر زالی در این مراسم اظهار بی اطلاعی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha