استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه افزایش طلاق در کشور نگران کننده است ؛ افزود : مسئولان باید در این خصوص اقدام جدی و اساسی انجام دهند .

سلامت نیوز: استاد دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه افزایش طلاق در کشور نگران کننده است ؛ افزود : مسئولان باید در این خصوص اقدام جدی و اساسی انجام دهند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر احمد طهماسبی شامگاه سه شنبه در آیین جشنواره پیوند آسمانی در کرمان افزود: اگرچه تشکیل خانواده و ازدواج اهمیت بسیاری دارد اما تحکیم و تعالی خانواده بسیار مهم و این کار بسیار سخت است.

وی گفت: زوجین در 50 درصد طلاق ها کمتر از پنج سال با یکدیگر زندگی کرده اند و باید ببینیم مسوولیت این فرهنگ بر عهده کیست؟

وی با اشاره به اینکه در روابط بین زوجین حسن عمل مهم است نه کثرت عمل، ادامه داد: عدم دخالت خانواده ها در روابط بین زن و شوهر، احترام گذاشتن به حساسیت های یکدیگر، نداشتن گمان بد، مدیریت مشاجرات و در صورت نیاز استفاده از مشاور، عدم تصمیم گیری و قضاوت هنگام عصبانیت و آمادگی برای فرزند آوری، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کارشناس مسائل خانواده با تاکید بر اینکه خوشبختی لذت بردن از داشته هاست نه رسیدن به خواسته ها گفت: فرزندآوری و افزایش فرزند باید ترویج یابد و به یک فرهنگ تبدیل شود.

طهماسبی، بیان کرد: ایران ششمین کشور دنیاست که به سمت پیری می رود و متوسط باروری سال 91 در کشور 1.7 بوده است.

وی گفت: سال 91 استان گیلان کمترین نرخ باروری و استان سیستان و بلوچستان بیشترین نرخ باروری را داشتند و در مجموع 33 درصد خانواده های ما یا فرزند ندارند یا تک فرزند هستند.

این استاد دانشگاه همچنین گفت : عادت ها، تکاثرها، چشم هم چشمی ها و تجمل طلبی ها از موانع فرهنگی ازدواج محسوب می شوند.

وی عمده موانع ازدواج جوانان را فرهنگی دانست و تاکید کرد: در سالی که با نام فرهنگ نامگذاری شده، تاکنون چندان کار فرهنگی در این زمینه انجام نشده است.

طهماسبی گفت: اگر ما می خواهیم ازدواجی سالم، آسان و موفق داشته باشیم نیاز به همکاری خانواده ها داریم و باید بدانیم که تشکیل خانواده و ازدواج یک فرهنگ است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد ازدواج اظهار کرد : خانم ها و آقایان موثر، اساتید، روحانیون، صدا و سیما و رسانه ها باید در این زمینه کار کنند.

جشنواره و نمایشگاه پیوند آسمانی به مناسبت اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و هفته ازدواج چهارم تا دهم مهرماه به همت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    اگر چه عوامل ذکر شده درطلاق و.............بی تاثیرنیستند ولی مهم ترین عامل بیکاری وشرایط بداقتصادی کشورماست.