چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 122327

یک متخصص طب سنتی گفت: برای درمان خارش و حساسیت‌های پوستی فصل پاییز می‌توان از جوش‌شیرین، روغن نارگیل و آب لیمو استفاده کرد. این مواد التهاب و خارش را کاهش می‌دهند و خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارند.

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی گفت: برای درمان خارش و حساسیت‌های پوستی فصل پاییز می‌توان از جوش‌شیرین، روغن نارگیل و آب لیمو استفاده کرد. این مواد التهاب و خارش را کاهش می‌دهند و خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارند.

علی حسینی در گفت‌وگو با فارس، علائم آلرژی و حساسیت را تنگی نفس، گرفتگی بینی به همراه آب ریزش، عطسه، آبریزش چشم ها، خارش و تورم پوست، قرمزی و خشکی پوست و بروز جوش است.

وی ادامه داد: برای کاهش آلرژی فصل پاییز توصیه می‌شود از غذاهای لطیف و غذاهایی که به راحتی هضم می‌شوند استفاده کرد چون این غذاها خون غلیظی تولید نمی‌کنند در نتیجه فضولات زیادی هم نخواهند داشت.

این متخصص طب سنتی گفت: بنابراین مصرف گوشت پرندگان، تخم مرغ عسلی و غذاهایی که به راحتی هضم می‌شوند برای افرادی که آلرژی دارند توصیه می‌شود.

حسینی تصریح کرد: باید از مصرف غذاهای تند و پرادویه حاوی فلفل، زنجبیل یا سیر و پیاز پرهیز کرد. همچنین میزان مصرف غذاهای چرب و شیرین را نیز بهتر است محدود کرد زیرا این مواد غذایی زمینه ساز افزایش تولید صفرا و آلرژی است.

وی تصریح کرد: برای درمان خارش و حساسیت‌های پوستی فصل پاییز می توان از جوش‌شیرین، روغن نارگیل و آب لیمو استفاده کرد چون این مواد التهاب و خارش را کاهش می‌دهند و خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی دارند.

وی ادامه داد: مصرف نعنای تازه نیز بسیار توصیه می‌شود چرا که در کاهش میزان خارش و درد ناشی از بروز کهیر بسیار موثر است.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: مصرف آلوئه‌ورا و استفاده از ژل این گیاه نیز در بهبود خارش‌ها موثر است و همچنین استفاده از جوش‌شیرین برای رفع خارش پوستی توصیه می‌شود که با کمی آب باید مخلوط و روی پوست مالیده شود.

حسینی گفت: به طور کلی برای رفع خارش و آلرژی باید یبوست از بین برود که مصرف موادی مانند خاکشیر، آلو، تمر هندی و مصرف برخی میوه‌ها بر اساس مزاج هر فرد مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha