جانشین فرمانده انتظامی کشور کمبود مکان برای نگهداری معتادان متجاهر را از مشکلات امروز ناجا دانست و گفت: تمرکز پلیس برخورد با خرده فروشان است.

سلامت نیوز: جانشین فرمانده انتظامی کشور کمبود مکان برای نگهداری معتادان متجاهر را از مشکلات امروز ناجا دانست و گفت: تمرکز پلیس برخورد با خرده فروشان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر سردار حسین اشتری جانشین فرمانده ناجا در سی و یکمین جلسه مقابله با مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پلیس به دنبال آن است تا توان خود را معطوف به برخورد با شبکه‌ها و باندهای قاچاق کند.

وی افزود: در این مسیر از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کند، در عین حال تمرکز پلیس برخورد با خرده‌فروشان نیز هست و در این بخش اقدامات خوبی انجام داده هر چند که تا نقطه مطلوب فاصله داریم لذا می‌طلبد تا تلاش بیشتری شود.

جانشین فرمانده انتظامی وجود معتادان رها شده در شهرها را نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: پاتوق معتادان در زیر پل‌ها، بزرگراه‌ها و.. چهره زشتی به شهر داده و در عین حال آسیب‌های زیادی به جامعه وارد می‌کنند، همکاران ما در این بخش آمادگی دارند اما مشکل کمبود مکان دارند، 80 درصد مراحل ساخت 7 اردوگاه‌ مربوط به ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر انجام شده که در صورت راه‌اندازی آنها، بخشی از این مشکل رفع می‌شود.

دستگیری روزانه 130 خرده فروش در تهران

همچنین سردار حسین ساجدی‌نیا رئیس پلیس تهران نیز گفت: تعداد معتادان متجاهر طی چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته و از 5 هزار به بیش از 10 هزار رسیده است، از ابتدای سال نیز به طور میانگین، روزانه 130 نفر خرده فروش دستگیر شده‌اند که برای نگهداری آنان، مشکل کمبود مکان داریم.

وی وجود مراکزی همچون شفق با ظرفیت 500 نفر (در صورت رفع مشکل و راه‌اندازی مجدد آن)، اخوان با ظرفیت 300 نفر و کمرد با ظرفیت 800 نفر و مراکز خصوصی و دولتی را از ظرفیت‌های مهم برای نگهداری و درمان معتادان در تهران خواند و گفت: پلیس هر زمان که کمپ‌ها اعلام کردند ظرفیت خالی دارند، افراد را شناسایی و به کمپ‌ها منتقل کرده است، به طور نمونه طی 6 ماه گذشته، 3500 نفر جمع‌آوری و به کمپ‌ها فرستاده شده‌اند.

ساجدی‌نیا در خصوص زنان معتاد متجاهر در تهران گفت: عدد این دسته از معتادان متجاهر قابل توجه نیست اما این موضوع به دلیل بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی که این افراد بوجود می‌آورند از اهمیت بسزایی برخوردار است که در این بخش نیز باید راهکاری در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha