چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 122331

رییس انجمن اپتومتری ایران گفت: بیمه ها مهر اپتومتریست ها روی نسخه ها برای دریافت عینک را قبول نمی کنند و این موجب ناقص ماندن درمان اختلالات چشم شده است.

نپذیرفتن نسخه اپتومتریست ها از سوی بیمه

سلامت نیوز: رییس انجمن اپتومتری ایران گفت: بیمه ها مهر اپتومتریست ها روی نسخه ها برای دریافت عینک را قبول نمی کنند و این موجب ناقص ماندن درمان اختلالات چشم شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «علی میرزاجانی» روز چهارشنبه در نشست خبری روز جهانی بینایی – 17 مهرماه جاری - افزود: این در حالی است که طبق آیین نامه های موجود تجویز عینک بر عهده اپتومتریست ها بوده اما طی دو سال اخیر سازمان های بیمه گر با مهر اپتومتریست پول عینک را به فرد بیمه شده نمی دهند.

وی ادامه داد: بنابراین بیمار مجبور است به چشم پزشک مراجعه کند و در این رفت و آمدها از خرید عینک منصرف می شود.

وی یادآور شد: بسیاری از آسیب های بینایی بویژه در کودکان با عینک برطرف می شود و فقط مشکلات پاتولوژی چشم به چشم پزشک ارجاع داده می شود.

رییس انجمن اپتومتری ایران تصریح کرد: بیمه ها به خاطر کاهش هزینه ها پول عینک را نمی پردازند و این انجمن نیز طی یکسال گذشته نتوانسته جلوی این کار را بگیرد و در اینجا فقط بیمار ضرر می کند.

** 80 درصد آسیب های بینایی قابل پیشگیری است

رییس انجمن اپتومتری ایران اظهار داشت: طبق آمار جهانی 80 درصد آسیب های بینایی به روش های آسان، در دسترس و ارزان قابل پیشگیری است.

میرزاجانی با بیان اینکه 70 درصد ارتباطات انسانی از طریق بینایی با محیط پیرامون برقرار می شود افزود: بیشترین مشکلات بینایی بویژه در جوامع با سطح درآمد پایین و کمتر توسعه یافته به دلیل نبود اطلاع رسانی و آگاهی مردم است.

وی اضافه کرد: اغلب بیماری های چشم در مراحل پیشرفته شناسایی می شود که حتی با صرف هزینه های گزاف نمی توانیم مشکلات آن را حل کنیم.

رییس انجمن اپتومتری ایران در ادامه به نقش اپتومتریست ها در پیشگیری از نابینایی اشاره کرد و گفت: اپتومتریست ها می توانند هزینه های درمان را کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha