چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 122333

می گفت کودکش بیش فعال است. اختلالی که از زمان تولد با او همراه بوده و تا آخر عمر نیز با اوست. برای کنترل این بیماری هر ماه کودکش را نزد پزشک می برد و دستور دارویی می گیرد، مادر نگران می گوید کودکم با خوردن بعضی از خوراکی ها حالش کمی بهتر می شود و بعضی غذاها مشکل او را تشدید می کند. مادر اطلاعات کافی از اختلال کودکش دارد و به محض مشاهده علایم، آن را کنترل می کند. وی می گوید: ۶ نکته را برای کنترل ADHD در نظر می گیریم.

سلامت نیوز: می گفت کودکش بیش فعال است. اختلالی که از زمان تولد با او همراه بوده و تا آخر عمر نیز با اوست. برای کنترل این بیماری هر ماه کودکش را نزد پزشک می برد و دستور دارویی می گیرد، مادر نگران می گوید کودکم با خوردن بعضی از خوراکی ها حالش کمی بهتر می شود و بعضی غذاها مشکل او را تشدید می کند. مادر اطلاعات کافی از اختلال کودکش دارد و به محض مشاهده علایم، آن را کنترل می کند. وی می گوید: ۶ نکته را برای کنترل ADHD در نظر می گیریم.

رنگ های خوراکی، هرگز!

رنگ های خوراکی مشکل بیش فعالی را تشدید می کند. بنابراین هنگام خرید به برچسب ها دقت می کنم.

پرهیز از مصرف قند و آرد تصفیه شده

به برچسب ها دقت می کنم و اگر قند یکی از ۳ مواد اصلی باشد خوراکی سالم تری انتخاب می کنم یا خودم آن را تهیه می کنم. غذاهای آماده را که اغلب سرشار از مواد نگه دارنده، افزودنی ها و رنگ های خوراکی است در اختیار کودکم قرار نمی دهم.

اتخاذ برنامه غذایی سرشار از پروتئین اما کم کربوهیدرات

برنامه غذایی سرشار از پروتئین با چربی های مفید فراوان و کم کربوهیدرات تنظیم قند را بهتر می کند، در نتیجه میزان انرژی نیز تنظیم می شود. مصرف زیاد کربوهیدرات باعث بالا رفتن و افت ناگهانی قند می شود که اثر سوء روی مبتلایان به ADHD دارد.

خوردن در فاصله های منظم:

غذا خوردن در فاصله های منظم طی یک روز باعث می شود میزان تمرکز فرزندم ثابت باشد و ناراحتی کمتری احساس کند. سعی می کنم در هر وعده غذایی تنوع غذایی ایجاد کنم.

استفاده از میوه و سبزیجات:

به فرزندم میوه و سبزیجات با رنگ های متنوع می دهم تا مواد غذایی متنوع دریافت کند. هر چه تنوع رنگ بیشتر باشد ماده مغذی، فیتونیوترینت، ویتامین ها و ماده کانی بیشتری به بدن می رسد.

محدود کردن مصرف برشتوک صبحانه

گاهی فرزندم اصرار دارد در وعده صبحانه برشتوک بخورد. در این شرایط برشتوک های سبوس دار و کم شکر را انتخاب می کنم. به طور خلاصه، مراقبت در خورد و خوراک نقش حیاتی در کنترل این اختلال دارد و مصرف غذاهای ناسالم می تواند علایم ADHD را تشدید کند.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha