رییس کمیسیون بهداشت مجلس در آیین تودیع رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش عالی باید قدر مدیرانی همچون دکتر علیرضا زالی را بدانند و جایگاه خدمت و خدمتگزاری باید همیشه در کشور محفوظ بماند .

رییس کمیسیون بهداشت مجلس: باید جایگاه خدمت گذاری را حفظ کرد
دکتر سید "شهاب الدین صدر"  در آیین تودیع دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه از خدمات دکتر علیرضا زالی یاد کرد و گفت: اگر در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از میان 40 دانشگاه کشور بخواهیم، چند نفر از شایسته ترین و موفق ترین افراد را انتخاب کنیم، یکی از آنها دکتر زالی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه همواره گردش نظام عالم به همین صورت بوده و هر فردی در یک زمان خاص مسوولیتی را بر عهده می گیرد، گفت: باید هر کس در جایگاه و فرصتی که به دست می آورد برای خدمت به مردم استفاده کند.
صدر به نقش کلیدی دانشگاههای علوم پزشکی در ساختار وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای اصلی حوزه سلامت، دانشگاههای علوم پزشکی هستند.
وی گفت: امروز حرف اول را در دنیا نیروی انسانی می زند و تربیت نیروی انسانی که در حوزه سلامت بر عهده دانشگاهای علوم پزشکی است، جایگاه بسیار حساس و ویژه ای دارد.
وی افزود: امروز شعار انسان سالم محور توسعه پایدار است و کشور برای توسعه در هر زمینه نیاز به انسان سالم دارد.
صدر تاکید کرد: باید تلاش کنیم که مفهوم سلامت در جایگاه مطلوب تر و حقیقی خود در کشور قرار گیرد و این نیازمند عزم ملی است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاههای علوم پزشکی علاوه بر ارایه خدمات سایر دانشگاه ، خدمات وسیع دیگری همچون خدمات بهداشتی و درمانی را نیز بر عهده دارند، افزود: مدیریت دانشگاههای علوم پزشکی کار بسیار حساسی است و نیازمند افراد با تدبیر و دانشمند است.
وی در پایان از خدمات گذشته دکتر "شاهین محمد صادقی " نیز یاد کرد و از ایشان خواست تا با مدیریت خود در ارایه خدمات بهتر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تلاش کنند.
همچنین، حجت الاسلام و المسلمین "سید مجید قریشی " مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: باید به مسایل تربیتی دانشجویان توجه ویژه شود.
وی با اشاره به اینکه بذر خوب در زمین خوب رشد می کند، افزود: تا زمانیکه زمینه های تربیتی دانشجویان مورد توجه قرار نگیرد، دچار خودسوزی و فرصت سوزی خواهیم شد.
قریشی همچنان از خدمات دکتر زالی رییس پیشین دانشگاه شهید بهشتی قدردانی کرد و گفت: نیروهای متعهد زیادی پس از انقلاب تحویل جامعه شدند که این نیروها خودشان به دنبال پست و مقام نرفتند، بلکه مقام به دنبال آنها رفت و لذا تغییر و جابجایی از یک مقام نه تنها افت نیست، بلکه فرصت ارایه خدمت به مردم در جایگاه دیگر را فراهم می کند.
آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تالار امام علی ( ع‌) این دانشگاه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha