ییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: طرح بیمه خدمات سلامت روان در جهت تامین سلامت جسمانی و روانی مردم است.

سلامت نیوز: رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: طرح بیمه خدمات سلامت روان در جهت تامین سلامت جسمانی و روانی مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کاظم جلالی با اشاره به طرح بیمه خدمات سلامت روان که با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نوشته شده گفت: بی‌تردید این طرح در جهت تامین سلامت جسمانی و روانی مردم است، ما آماده‌ایم که طرح بیمه خدمات روانشناسی را به مجلس ارائه کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری گفت: در یک دسته بندی کلی از سخنان مقام معظم رهبری، می‌توان چهار محور حساس و خطیر بودن کار مشاوره و روانشناسی، اهمیت و ضرورت مراجعه افراد به روانشناس و لزوم اطلاع رسانی، ضرورت توجه به اخلاق حرفه‌ای و قابل اعتماد بودن روانشناس و مشاور و اهمیت دین و پایبندی مذهبی در مجموع کار سازمان روانشناسی و مشاوره را برشمرد.

جلالی همچنین گفت: در وضعیت کنونی ایران، موضوع روانشناسی و مشاوره امر مهمی تلقی می‌شود، زیرا وضعیت کشور به لحاظ روانی، عاطفی و اجتماعی در برخی شاخصه‌ها مانند اضطراب، افسردگی، خشم،‌ اعتیاد، طلاق و غیره نگران کننده است.

وی افزود: برای رویارویی با این پدیده‌ها باید راه درست و علمی را به مردم نشان دهیم تا راه اشتباه را نرویم و درمان علمی بهترین مسیر است. نظام روانشناسی باید در همه عرصه‌ها اعم از سیاسی، ورزشی،‌ اجتماعی و غیره وارد شود و افرادی که در مسئولیت‌های مختلف قرار دارند باید از سلامت روانی برخوردار باشند. تدوین قانون روانشناسی و مشاوره اولین گامی است که توسط مجلس و با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برداشته شد. این قانون می‌تواند باعث ایجاد طرح‌هایی مانند افزایش نشاط در جامعه شود.

جلالی با بیان اینکه مدلی برای افزایش نشاط در جامعه نداریم و این در حالیست که جامعه ما به لحاظ نشاط دارای خلاء است گفت: بنابراین با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، می‌توانیم این نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha