مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور گفت: 75 درصد کودکان کار و خیابانی جمع آوری شده در کشور دارای سرپرست هستند.

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور گفت: 75 درصد کودکان کار و خیابانی جمع آوری شده در کشور دارای سرپرست هستند.

ولی الله نصر در گفت و گو با ایرنا در ایلام اظهار کرد: این کودکان به علت داشتن پدر و مادر، نمی توانند در مراکز این سازمان جذب و نگهداری شوند.

وی ادامه داد: اگرچه این سازمان کودکان کار را پذیرش و ساماندهی می کند ولی با توجه به اینکه شمار زیادی از آنها سرپرست دارند، امکان بازگشت دوباره آنها به کار کردن در خیابان وجود دارد.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور اضافه کرد: ساماندهی کودکان خیابانی سال گذشته در قالب طرح آموزشی کودک و خانواده بصورت آزمایشی در پنج استان کشور اجرا شد.

وی بیان کرد: این طرح در استان های ایلام، تهران، البرز، خوزستان و چهارمحال و بختیاری با مشارکت موسسه های مردم نهاد اجرا شد.

نصر یادآور شد: خوشبختانه اجرای این طرح دستاوردهای خوبی داشت بطوریکه هویت اجتماعی و گروهی به این کودکان داده شد و تیم های ورزشی، پایگاه های بسیج مساجد و غیره توسط این کودکان تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این طرح، مددکاران این موسسه های مردم نهاد کودکان را از سر چهار راه ها شناسایی و سپس با مراجعه به خانواده های این کودکان زمینه بازگشت آنها را به فضای خانه با توانمندسازی خانواده های این کودکان فراهم می کنند.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه این طرح امسال در 15 استان کشور اجرا خواهد شد، گفت: پارسال پنج هزار کودک خیابانی در اجرای این طرح جمع آوری و ساماندهی شدند.

وی توسعه مراکز روزانه و حمایتی ویژه کودکان خیابانی و کار را از برنامه های در دست اقدام این سازمان برشمرد.

نصر گفت: بر اساس بررسی های انجام شده مشکلات اقتصادی مهمترین علت کار کردن کودکان در خیابان هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha