حذف وعده سحر متابولیسم بدن را دچار تغییرات نامناسب کرده، ضعف و بی‌حالی را برای فرد ایجاد می کند و ممکن است فرد زودتر عصبانی شود.

علی اشرف رشیدی، کارشناس ارشد تغذیه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب و تاكید بر این که حذف وعده سحر در کاهش وزن موثر نیست، افزود: رفع گرسنگی با حجم زیاد غذا در افطار ( بعد از ناشتا بودن طولانی و عدم مصرف سحری) باعث می شود در پایان ماه رمضان فرد دچار مشکلاتی شود که این مشکلات خود را به صورت افزایش چربی ها، افزایش قطر شکم و به طور کلی تغییر در ظاهر و ترکیب بدن نشان می دهد، بنابراین توصیه می شود افراد بدون سحری روزه نگیرند.

وی با بیان اینکه در صورت مصرف غذاها در سحر، غذاهای حجیم، نفاخ، پر چربی و پر نمک در این وعده اصلا توصیه نمی شود، گفت: بهتر است در سحر از مواد غذایی پروتئین دار، تخم مرغ، حبوبات خیس خورده و خوب پخته شده، لبنیات و گوشت استفاده و توجه شود از دیگر مواد غذایی به اندازه مناسب مصرف شود.

رشیدی توصیه کرد: مایعات در سحر به تدریج مصرف شود و به جای نوشیدن آب زیاد از میوه های آبدار در کنار مصرف درست آب، یک لیوان شربت عسل یا قند به همراه لیمو ترش تازه استفاده شود.

وی افزود: در مصرف آبمیوه بایستی دقت شود که آب میوه طبیعی باشد، نه آب میوه‌های تجاری که به آن شکر اضافه شده و دارای مقادیر زیادی ساکاروز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha