مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران یکی از مهم‌ترین اهداف این مرکز را ایجاد سهولت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برای سالمندان دانست و گفت: تدارک این مهم نیازمند تعهد وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تمامی سازمان‌های ذیربط است.

سلامت نیوز : دکتر مهران زالی ، با بیان اینکه پیری پدیده‌ای اجتناب ناپذیر اما قابل پیش بینی و برنامه‌ریزی است، اظهارکرد: روز به روز بر تعداد سالخوردگانی که به آسایشگاه‌های سالمندان مراجعه می‌کنند یا از سوی اطرافیان‌شان به این سراهای سالمندی سپرده می‌شوند، افزوده می‌شود. در حالی که جایگاه این قشر از جامعه، کانون گرم و با محبت خانه است تا محور تجمع و الفت خانواده‌ها شود و دیگر اعضای خانواده بتوانند از تجربه و اندیشه آنان استفاده کنند.

 

مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه باید به نیازهای سالمندان توجه کرد و مسائل و نگرانی‌های آن‌ها را مدنظر قرار داد، افزود: این حق اولیه هر انسان است که در هر جایی از جهان با امنیت و اطمینان پا به دوره سالمندی بگذارد و مسولان باید اقداماتی جدی برای تامین نیازهای سالمندان انجام دهند.

 

زالی به اهمیت ارایه خدمات درمانی و مراقبتی در منزل اشاره کرد و گفت: شرایط ویژه زندگی شهری، ترافیک، آپارتمان نشینی و جابه‌جایی سالمندان را دشوار می‌کند. بنابراین ارایه خدمات درمانی و مراقبتی در منزل دارای اهمیت ویژه‌ای است. این خدمات در اکثر کشورهای پیشرفته تحت عنوان «ویزیت و مراقبت در منزل» ارائه می‌شود و برای گروه‌های مشخصی از بیماران به صورت رایگان و تحت پوشش نظام سلامت و بیمه‌ها قرار دارد.

 

وی افزود: در کشور ما نیز به تازگی بعضی از بیمه‌های تکمیلی درصد قابل توجهی از هزینه‌های درمان در منزل را به ویژه برای سالمندان، بیماران مزمن و خاص تقبل می‌کنند که این امر به گسترش این نوع خدمات کمک می‌کند.

 

زالی با بیان این مطلب که بیش از 85 درصد مشترکین و دریافت‌کنندگان خدمات درمان در منزل در رده سنی سالمندان قرار دارند، افزود: شناخت نیازها و خلاهای بهداشتی و درمانی سالمندان از اولویت‌های اصلی مرکز خدمات تخصصی درمان درمنزل جهاد دانشگاهی و گروه پژوهشی سلامت سالمندان است که امیدوارم با همکاری تمامی اعضای مرکز و حمایت‌های مسئولان جهاد دانشگاهی کارنامه رضایت بخشی در این زمینه به دست آید.

 

مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت روز جهانی سالمند (نهم مهرماه 93) کلیه سالمندان متقاضی دریافت خدمات بهداشتی و درمانی در منزل از تخیف ویژه این روز برخوردار شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha