دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12254

پژوهشگران می‌گویند؛ تخم كتان با وجود داشتن طعمی كه برای اكثر مردم واقعا مطلوب نیست، خاصیت ضد سرطانی دارد.

پژوهشگران در حال حاضر اجزا ارزشمند تخم كتان یا همان بزرك را جدا كرده‌اند كه وقتی با نان، كیك‌ها یا البسه تركیب می‌شود، ته مزه ناخوشایندی ندارد.

با وجود خواص این دانه گیاهی، به زودی رویای پختن كیك‌هایی با خاصیت ضد سرطانی یا رشته فرنگی‌هایی كه میزان كلسترول را كاهش می‌دهند، به واقعیت مبدل خواهد شد.

در این تحقیقات، دانشمندان انستیتو مهندسی فرآوری و بسته بندی IVV فرانهوفر در آلمان اجزای با ارزش تخم كتان و دانه‌های لوبیا گرگی را از هم جدا كردند.

سپس به طور آزمایشی آنها را در برخی از محصولات غذایی تركیب كردند. نتیجه آن شد كه محصولات بدست آمده نه تنها خوشمزده و خوش طعم بودند بلكه حتی برای سلامتی نیز مفید بوده و خواص درمانی داشتند. برای جدا كردن اجزاء تشكیل دهنده این دانه‌های گیاهی، دانشمندان از حلالهای مختلف در تركیبات متنوع و با PH گوناگون استفاده كردند.

این دانشمندان پیش بینی می‌كنند كه ظرف حدود سه سال آینده، مواد غذایی از این تركیبات تولید و وارد سوپرماركت‌ها شوند كه می‌توانند كلسترول خون را پایین بیاورند.

همچنین این محصولات تهیه شده از تخم كتان و دانه‌های لوبیا گرگی در نمایش تجاری بیوتكنیكا كه روز هفت اكتبر سال جاری در هانوور برگزار می‌شود، ارائه خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha