سخنگوی اورژانس تهران گفت: گرد و خاک تهران که سرعتش به 50 تا 60 کیلومتر رسیده، آسیب انسانی چندانی نداشته است،. بیمارستانهای بزرگ آماده باش هستند و نیروهای اورژانس در میادین بزرگ تهران مستقر شده اند.

سلامت نیوز : مجتبی خالدی افزود: منشاء گرد و خاک امروز تهران، بادهایی است که در بیابانهای استانهای البرز، قزوین و تهران وزیده است که سرعت آن از 5 کیلومتر در ساعت شروع شد و به 60 کیلومتر در ساعت رسید.

وی ادامه داد: تاکنون گزارشی خاصی از مشکلات انسانی ناشی از این حادثه نداشته ایم اما توصیه می کنیم، بیماران تنفسی، کودکان،سالمندان و افراد حساس از تردد در معابر عمومی خودداری کنند و اگر خروج از منزل ضروری  بود حتماً از ماسکهای ساده ای که داروخانه ها موجود است استفده کنند.

 

سخنگوی اورژنس تهران اضافه کرد: با توجه به بزرگی اندازه گرد و غبار در تهران ماسکهای ساده موجود در داروخانه ها برای جلوگیری از ورود این ذرات به ریه کفایت می کند و نیازی به ماسکهای گرانقیمت تخصصی نیست. همچنین مصرف شیر را برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی توصیه می کنیم.

 

وی ادامه داد: بیمارستانهای بزرگ تهران برای پذیرش آسیب دیدگان احتمالی گرد و غبار آماده باش هستتند. نیروهای اورژانس نیز در چند میدان بزرگ تهران مستقر و آماده باش هستند.

 

خالدی به فارس گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی انتظار داریم پایان امشب با بارندگی که خواهیم داشت مشکل گرد و غبار در شهر تهران بر طرف شود. با این حال تا آن زمان به مردم توصیه می کنیم به علت کاهش دید احتمالی در رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند.

 

وی افزود: تاکنون هیج تلفات یا گزارش آسیب جدی ناشی از این حادثه در تهران گزارش نشده است و از شدت گرد و غبار در استان البرز و قزوین نیز کاسته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha