دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12255

محققان آمریکایی موفق به تولید حامل هایی از لوله های نانو شدند که با اتصال داروههای قوی ضد سرطان می توان از آنها در نابود سازی تومورها و درمان سرطان سود جست.

محققان انستیتو تکنولوژی ماساچوست با استفاده از لوله های نانو موفق به ساخت حامل هایی شدند که می توان با اتصال داروهای قوی ضد سرطان به آنها، حاملها را مستقیما به داخل سلولهای سرطانی هدایت کنند.

از آنجایی که تاثیرگذاری بیشتر این حامل ها بر روی سلولهای سرطانی با گیرنده های اسید فولیک بوده و تاثیر آنها نسبت به سلولهای فاقد این گیرنده ها بسیار ناچیز است، محققان بر این باورند که به دلیل وجود میزان بیشمار این گیرنده ها در سلولهای سرطانی می توان با کمک این حامل ها هدف گیری دقیقی نسبت به سلولهای سرطانی داشته باشند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، نانو قایق‌ها می توانند به داروی ضد سرطان "paclitaxil" نیز مجهز شده و با اینکه برای عبور از شریانهای عادی بدن بسیار بزرگ بوده و ایجاد مانع می کنند اما در عین حال به اندازه ای کوچک هستند که بتوانند از شریانهایی که نقش تغذیه کننده تومورهای سرطانی را به عهده دارند بدون هیچ مشکلی عبور کرده و وارد تومور شوند.

محققان امیدوارند با استفاده از این نانو حاملها بتوانند شیوه موثرتر و بی خطرتری را برای درمان انواع سرطان و استفاده از داروهای ضد سرطان بدون آسیب به نسوج سالم بیابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha