وزیر بهداشت در خصوص احتمال شیوع بیماری «ابولا» و «کرونا» در پی سفر حجاج به عربستان گفت: جای هیچگونه نگرانی در مورد احتمال شیوع این دو بیماری در کشور وجود ندارد و در این زمینه نیز معاون بهداشتی وزارتخانه کنترل‌های لازم را انجام می‌دهد و اگر موردی احتمال داده شود، معاونت بهداشتی وزات اعلام خواهد کرد، هر چند که تاکنون یک مورد هم در بین حجاج مشاهده نشده است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در خصوص احتمال شیوع بیماری «ابولا» و «کرونا» در پی سفر حجاج به عربستان گفت: جای هیچگونه نگرانی در مورد احتمال شیوع این دو بیماری در کشور وجود ندارد و در این زمینه نیز معاون بهداشتی وزارتخانه کنترل‌های لازم را انجام می‌دهد و اگر موردی احتمال داده شود، معاونت بهداشتی وزات اعلام خواهد کرد، هر چند که تاکنون یک مورد هم در بین حجاج مشاهده نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکترحسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید باهنر کرمان با حضور در جمع خبرنگاران و این پاسخ به ایسنا همچنین به ابلاغ کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات اشاره کرد و گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت و همچنین چشم اندازهایی که برای این حوزه در نظر گرفته شده است لازم بود جهت اجرای صحیح این برنامه‌ها اصلاحات اساسی صورت گیرد. بر این اساس ارزشگذاری نسبی خدمات را ابلاغ کردیم. از این مسیر اتفاقات خوبی در حوزه پزشکی خواهد افتاد که به تدریج ارزش آن را متوجه خواهیم شد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اجرای طرح مجدد کاهش هزینه‌های بستری در بیمارستان‌ها گفت: معتقد بودم که این طرح بعد از عید سعید قربان در سراسر بیمارستانهای دولتی کشور اجرا شود که به دلیل اینکه زیر ساخت‌های لازم برای این طرح در بیمارستانهای کشور فراهم نشده بود، اجرای این طرح به 2 تا 3 هفته آینده موکول شد.

وی درباره فواید این طرح نیز گفت: با اجرایی شدن این طرح سهم مردم از هزینه‌های بستری برای بیماران با دفترچه بیمه‌های شهری از 10 به شش درصد و برای روستاییان از پنج به سه درصد کاهش می‌یابد.

گفتنی است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اورژانس، بخش‌های ارتوپدی مردان، سی سی یو جدید، جراحی مغز و اعصاب و مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان بازدید کرد.

همچنین دکتر هاشمی ضمن بازدید از بیماران بستری در این بخش‌ها نیز عیادت کرد.

لازم به ذکر است، وزیر بهداشت نحوه اجرای برنامه تحول نظام سلامت را در این مرکز آموزشی درمانی بررسی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha