وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت حال خود جامعه پزشکی بخش سخت‌تر کار است و نظارت فعال ما نیز از نیمه آبان ماه صورت خواهد گرفت و همه باید در این راستا همکاری کنند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت حال خود جامعه پزشکی بخش سخت‌تر کار است و نظارت فعال ما نیز از نیمه آبان ماه صورت خواهد گرفت و همه باید در این راستا همکاری کنند.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هاشمی در جلسه با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: دولت یازدهم با حمایت مجلس یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها را توجه به مشکلات مردم در حوزه سلامت قرار داده و به تدریج در پی دستیابی به قله‌ای است که مقام معظم رهبری درباره بیماران نشان داده‌اند.

 

هاشمی تصریح کرد: باید به سمت این برویم که مردم در صورت بیماری، غیر از این، رنج دیگری نداشته باشند، توفیقاتی داشته‌ایم و البته کارهای زیادی بر زمین مانده است.

 
استقرار پزشکان در شهرهای زیر 50 هزار نفر

 

وی بیان کرد: خدمات طرح تحول نظام سلامت اجرا و در حوزه بهداشت کارهای ارزشمندی در حال انجام است و هم اکنون کمتر شهر زیر 20 هزار نفری هست که پزشک نداشته باشد و هرچه به پایان سال برویم، علاوه بر مکمل‌ها که مدت‌ها در دسترس مردم روستاها نبوده و افزایش اقلام دارویی، در دسترس مردم قرار می‌گیرد و در شهرهای زیر 50 هزار نفر پزشکان مستقر خواهند شد.

 

وزیر بهداشت گفت: اولویت ما پیشگیری و حوزه بهداشت است که بخش عمده آن فرهنگ بوده و به همان سختی کار در این حوزه، در حوزه بهداشت نیز کار سخت است و نتایج با گذر زمان بروز خواهد کرد.

 

وی افزود: یکی از سخت‌ترین مراحل کار، مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت است که عمدتا ضمن ایجاد عدالت در نظام پرداخت جامعه پزشکی، هدف گیری اصلی دسترسی مردم به متخصصان و در عین حال جهت دهی پزشکان در رشته‌های مختلف پزشکی است.

 

 در دو دهه گذشته گرایش عمدتا به چند رشته تخصصی بوده است

 

هاشمی بیان کرد: در دو دهه گذشته آموزش ما بسیار آسیب دید و گرایش عمدتا به چند رشته تخصصی بوده و بسیاری از رشته‌ها مهجور ماند و از سوی دیگر سلامت مردم آسیب دید.

 

وی بیان کرد: در سالهای گذشته اخلاق نیز بی‌نصیب نبوده و سال‌های زیادی شاهد رفتارهایی هستیم که زیبنده جامعه پزشکی نیست و نمی‌شود همه تقصیر را گردن پزشکان گذاشت. بخش عمده‌ای از پزشکان در این مسیر مظلوم واقع شده‌اند و این رفتار معلول کم توجهی و بی‌توجهی بوده و بخشی که مربوط به دولت و مجلس است، با تصمیمی سخت عملی شده و بیمه‌ها خیلی همراهی کردند.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: رعایت خود جامعه پزشکی بخش سخت تر کار است و نظارت فعال ما نیز از نیمه آبان ماه صورت خواهد گرفت و همه باید در این راستا همکاری کنند.

 

هاشمی تصریح کرد: به اعتقاد بنده تحول اصلی در این گام سوم است و امیدواریم بتوانیم گام های بعدی را با موفقیت برداریم. شاید در هیچ کاری به این اندازه مصمم نبوده‌ایم.

 

وی در ادامه بیان کرد: کرمان یکی از استانهای محروم کشور است و نقاط بسیار محرومی دارد و دولت و وزارت بهداشت همانطور که اعلام کرده، باید جهت گیری‌اش توجه به این مناطق باشد.

 

هاشمی گفت: باید طوری حرکت کنیم که مراجعه مردم به مرکز استان کمتر باشد و به سایر نقاط و شهرستان‌ها توجه کنیم تا مردم از خدمات اولیه پزشکی بی‌نصیب نباشند.

 

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم بیمارستان باهنر را در کمترین زمان به بهره برداری برسانیم و تصور بنده این است که باید جنوب و شرق استان جزو اولویت‌های اول ما باشد.

 
از حضور بخش خصوصی در مراکز استانها استقبال می‌کنیم

 

هاشمی بیان کرد: از حضور بخش خصوصی در مرکز استان و سایر استانهای کشور، استقبال می‌کنیم و استقبال دولت در حوزه سلامت حتما با رعایت منافع و مصالح مردم است، چون خریدار مردم هستند و باید در واگذاری مجوزها حقوق مردم را رعایت کنیم و مدل‌های مختلفی تعریف و اخیرا اعلام شده است.

 

وی اظهار کرد: تصمیم دولت بسیار جدی است و علاقمند به سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم و ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی و 800 تختخوابی را با بخش خصوصی دنبال می‌کنیم. پرداخت‌های دولت در حوزه خدمات درمانی کاملا اقتصادی است و می‌توانیم بیمارستانهای بزرگی داشته باشیم که با بیمه‌های پایه در دست مردم ارائه خدمت کند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید استاندار و مسوولان، سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در حوزه سلامت کرده تا به کمک مردم و دولت بیایند و این جزو صدقات جاریه است.

 

وی افزود: با توجه به همت دوستان در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، امیدواریم جزو اولین دانشگاه‌هایی باشد که همه اختیارت ستاد را واگذار کرده و از هیات امنای قوی و فعال برخوردار باشد و استان از وابستگی به مرکز خلاص شود.

 

هاشمی خطاب به دانشگاه‌های علوم پزشکی رفسنجان، جیرفت، بم و سیرجان گفت: بهره‌مندی از امکانات همیشه در جدایی نیست و رشد، در گرو همدلی و همکاری است. بعید است بدون کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیشرفت کنید.

 
 
در ساز و کار جذب نیرو پارتی بازی و ظلم نشود

 

وی تصریح کرد: باید استانها از فرصت جدید برای جذب نیروی انسانی در مناطق محروم استفاده کرده و نیروی بومی بگیرید و طی پنج سال استان را از نظر نیروهای بومی بی‌نیاز کنید.

 

وزیر بهداشت گفت: ساز و کار جذب نیرو باید برنامه ریزی شده و خدای نکرده پارتی بازی و ظلم نشود و دکتر حقدوست به عنوان نماینده بر عملکرد استان در این زمینه نظارت و رعایت انصاف را بکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha