وزیر بهداشت بااشاره به برنامه دولت برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در نظام سلامت، تاکید کرد: استفاده از بخش خصوصی و همچنین خصوصی‌سازی خدمات به معنی عدم ارائه خدمات دولتی نیست.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت بااشاره به برنامه دولت برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در نظام سلامت، تاکید کرد: استفاده از بخش خصوصی و همچنین خصوصی‌سازی خدمات به معنی عدم ارائه خدمات دولتی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان افضلی‌پور کرمان و در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه کرمان از لحاظ داشتن نیروی تخصصی، اساتید مجرب و فوق تخصص شرایط مطلوبی دارد و در عین حال یکی از قطب‌های آموزش پزشکی کشور محسوب می‌شود و با اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان از قدمت خیلی زیادی برخوردار نیست اما در سطح بهترین دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

وی همچنین اظهار کرد: یکسری کمبودها مانند کمبود فضا، نیروی انسانی و کاستی‌هایی در زمینه حقوق و مزایای پرسنل وجود دارد که امیدواریم با وجود مدیریت خوب دانشگاه، این مشکلات به حداقل رسیده و مرتفع شود.

خصوصی‌سازی خدمات به معنی عدم ارائه خدمات دولتی نیست

هاشمی یادآوری کرد: هیات وزیران در آخرین جلسه خود مبلغ پنج میلیارد تومان جهت رفع نیازهای بخش درمان تصویب کرده و هرچند که این مبلغ در مقابل میزان مورد نیاز، قابل توجه نیست اما می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند ضمن اینکه استان کرمان به دلیل پهناوری و همجوار بودن با استان‌های دیگر به کانونی برای درمان بیماران این استان‌ها نیز تبدیل شده است از این رو می‌طلبد تا با بهره‌گیری از بخش خصوصی از توان و سرمایه آنان جهت بهبود وضعیت درمان خود استفاده کند.

وی تاکید کرد: استفاده از بخش خصوصی و همچنین خصوصی‌سازی خدمات به معنی عدم ارائه خدمات دولتی نیست.

هاشمی گفت: به علاوه در استان کرمان خیرین خوبی وجود دارند و از جمله این افراد می‌توان به مرحوم"افضلی‌پور" اشاره کرد که بنیان‌گذاز دانشگاه و همچنین بیمارستان در کرمان است بنابراین باید خیرین را تشویق و دعوت به همکاری کرد.

به گفته وزیر بهداشت، وجود شرایط مطلوب در کرمان به این معنی نیست که ما نباید کار انجام دهیم بلکه موجب می‌شود تا کارها باقدرت‌تر و جدی‌تر از گذشته دنبال شوند.

هاشمی افزود: قرار است ظرف مدت شش ماه آینده جمعیت 50 هزار نفری حاشیه شهر سامان یافته و همچنین شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز راحت‌تراز خدمات پزشکی و درمانی بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است وزیر بهداشت در سفر به استان کرمان، علاوه بر حضور بر مزار شهدای گمنام در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ساختمان در حال احداث پیوند اعضای بنیاد نفیس، اورژانس، اورژانس اطفال، سی‌سی‌یو، آنکولوژی و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان افضلی کرمان نیز بازدید کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha