رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون هفت درصد جمعیت کشور ، بالای 65 سال سن دارند و پیش بینی می شود در سال 1415، 14 درصد جمعیت ایران و در سال 1425، 22 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند.

سلامت نیوز: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون هفت درصد جمعیت کشور ، بالای 65 سال سن دارند و پیش بینی می شود در سال 1415، 14 درصد جمعیت ایران و در سال 1425، 22 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند.

«عبدالرضا عزیزی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه باید ازتوان علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای پیشبرد اهداف ملی ، بخصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، معلولیت ها و بیماریهای ژنتیکی، بکار گیریم، گفت: با دعوت از اساتید و محققان این دانشگاه برای شرکت در کمیته های یازده گانه این کمیسیون ، از نظرات کارشناسی و تخصصی آنان استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به قابلیت ها وامکانات این دانشگاه خواستار بکارگیری توان علمی هیات علمی ومراکزتحقیقاتی دانشگاه علوم بهزیستی بویژه مراکز تحقیقات سالمندشناسی، ژنتیک ، اعتیاد و بزرگترین مجتمع بیمارستانی روانپزشکی کشور، درجهت تحقق اهداف این کمیسیون و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس بااشاره به اینکه دانشگاه علوم بهزیستی درزمینه آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد ، مسایل سالمندی و مسایل مربوط به معلولیت ها و بیماریهای ژنتیکی خوب کار کرده، تصریح کرد: دغدغه های کمیسیون اجتماعی مجلس، با قابلیت ها و فعالیت های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سه بعد سلامت اجتماعی ، روانی و توانبخشی، مطابقت دارد.

عزیزی گفت: نظرات کارشناسی و تخصصی اساتید، متخصصان و محققان این دانشگاه در کارگروههای تخصصی کمیسیون اجتماعی مجلس ، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی به عنوان نمونه ، با اشاره به وضعیت سالمندی درکشور و مسایل پیرامون آن، برقراری ارتباط مستقیم کمیسیون اجتماعی مجلس با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را ضروری دانست.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: پیش بینی رشد چشمگیر در جمعیت سالمند کشور، به تعبیر متخصصان ، ما را با سونامی سالمندی روبه رو خواهد کرد بطوری که براساس آخرین بررسی ها ، هم اکنون هفت درصد جمعیت کشور ، بالای 65 سال سن دارند و سالمند شناخته می شوند.

عزیزی افزود: پیش بینی می شود در سال 1415، 14 درصد جمعیت ایران و در سال 1425، 22 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: این آمار نشان می دهد که همه سیاستگذاران و برنامه ریزان کشور باید خود را برای چگونگی تامین امکانات و ارائه خدمات مورد نیاز این قشر بزرگ از کشور، آماده کنند، ضمن آنکه رشد فزاینده این قشر از جمعیت ، پیام دیگری را نیز به همراه دارد که آن روبرو شدن با مشکل تهدید نسل است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان با توجه به وضعیتی که پیش بینی می شود و در کنار آن نیز، سن ازدواج بالا می رود، باید بسترهای لازم برای ازدواج جوانان و فرزندآوری زوج های جوان را فراهم کنند و تسهیلات شغلی برای کسب درآمد مناسب و در نتیجه توانمندسازی اقتصادی جوانان برای تامین معاش خود و خانواده ، ارائه تسهیلات مسکن برای زوجهای جوان ، اعطای تسهیلات مالی و وامهای ضروری و مناسب را پیش بینی کنند.

عزیزی با تاکید براهمیت همکاری نزدیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با کمیسیون اجتماعی مجلس درحل مسایل ومعضلات اجتماعی کشور افزود: این درخواست را به طور رسمی و طی نامه ای از ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعلام می کنیم تا اساتید ، متخصصان ومحققان این دانشگاه را برای شرکت در کمیته های کمیسیون اجتماعی مجلس معرفی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha