شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 122623

سلامت نیوز: همیشه غفلت از ایمن سازی خانه ها باعث می شود تا سارقان به راحتی وارد خانه ها شده و اموال با ارزش را مورد سرقت قرار بدهند.

به گزارش سلامت نیوز، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در روزنامه اعتماد نوشت: بررسی های پلیس نیز نشان می دهد خانه هایی كه مجهز به تجهیزات ایمنی شده اند، كمتر مورد دستبرد قرار گرفته اند. سارقان پس از اینكه خانه های خالی از سكنه را شناسایی كردند، در صورتی كه در مجتمع قرار داشته باشند، تلاش می كنند تا با استفاده از عناوین مختلف همچون مهمانی كه خانه فامیلش را گم كرده است وارد مجتمع و سپس خانه شده و دست به سرقت بزنند. بنابراین بهتر است قبل از هر چیزی خانه را با استفاده از تجهیزات ایمنی، ایمن سازی كنید. یكی از تجهیزاتی كه كمك شایانی به حفظ اموال با ارزش شما می كند، استفاده از نرده های محافظ ایمنی است كه ورود سارقان را با مشكل جدی مواجه می كند. قدم بعدی زمانی است كه تصمیم گرفته اید برای چند روز به مسافرت بروید.


نخستین قدم برای محافظت اموال تان این است كه در پشت بام تان را قفل كنید. بسیاری از دزدان با ورود از طریق پشت بام توانسته اند دست به سرقت بزنند. راه دیگری كه سارقان را در مورد حضور یا عدم حضور شما در خانه به شك می اندازد، استفاده از لامپ های تایمر دار است كه در مدت زمان مشخصی، روشن و خاموش می شوند و از این لحاظ می توانند كمك زیادی به حفظ اموال شما بكنند. پس از آن باید فكری به حال وسایل قیمتی مانند طلا، جواهرات و اسناد بكنید یا می توانید آنها را نزد بستگان مورد اعتماد خود قرار بدهید، یا اگر می خواهید همچنان از آنها در خانه نگهداری كنید، از تك تك شان عكس تهیه كنید تا زمانی كه مورد سرقت قرار گرفتند، پلیس آگاهی با استفاده از عكس آنها را ردیابی كند.

راه دیگری كه با استفاده از آن می توانید رد اموال سرقتی را پیدا كنید، یادداشت و مخفی كردن مشخصات و شماره سریال لوازم خانگی، فرش، اشیای قیمتی و طلاجات است تا در زمانی كه مورد سرقت قرار گرفتند، این مشخصات را در اختیار پلیس قرار دهید.
    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha