مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور گفت: بیشتر مراجعان به مراکز اسکان موقت زنان و دختران این سازمان را زنان متاهل تشکیل می دهند.

سلامت نیوز: مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور گفت: بیشتر مراجعان به مراکز اسکان موقت زنان و دختران این سازمان را زنان متاهل تشکیل می دهند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ولی الله نصر در کمیته تخصصی آسیب دیدگان اجتماعی استان ایلام افزود: اکنون 18 مرکز اسکان موقت زنان و دختران آسیب دیده در کشور فعالیت دارند.
 
وی ادامه داد: در این مراکز دختران و زنانی که با آسیبی مواجه شده یا مورد خشونت قرار گرفته اند پذیرش و نگهداری می شوند.
 
نصر اضافه کرد: این سازمان در تلاش است تا هیچ دختر و زنی که دچار خشونت قرار گرفته شب را در خیابان سپری نکند به همین منظور این مراکز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی کشور راه اندازی شده است.
 
وی با بیان اینکه در این مراکز زنان و دختران تا زمان بر طرف شدن مشکل نگهداری می شوند، نحوه ارجاع زنان و دختران به این مراکز را بصورت خود معرفی یا معرفی از سوی دادگستری یا سایر مراکز و مراجع قانونی اعلام کرد.
 
شهریار مهردادی مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست خواستار تخصیص اعتبار لازم برای رفع و کاهش آسیب های اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله خودکشی و طلاق شد.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام نیز گفت: اکنون مراکز اورژانس اجتماعی در هشت شهرستان، مراکز 123 در پنج شهرستان و چهار پایگاه خدمات اجتماعی در سه شهرستان دایر و فعال است.
 
نسرین شهبازی بیشتر آسیب های اجتماعی استان را خودکشی، طلاق و اعتیاد اعلام کرد و افزود: مشکلات اقتصادی بیشترین دلیل وجود این آسیب ها است.
 
وی همچنین خواستار تجهیز مراکز اورژانس اجتماعی و تامین نیروی متخصص این مراکز شد.
 
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور پس از این نشست از مراکز اورژانس اجتماعی، بازپروری، خانه سلامت، اسکان موقت، خط 123 و شیرخوارگاه بهزیستی ایلام بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha