یک جراح و متخصص چشم پزشکی، عفونت چشمی را از شایع‌ترین عوارض استفاده از لنزهای رنگی دانست.

سلامت نیوز: یک جراح و متخصص چشم پزشکی، عفونت چشمی را از شایع‌ترین عوارض استفاده از لنزهای رنگی دانست.

دکتر ناصر صمدی آیدینلو در گفت‌وگو با ایسنا افزود: استاندارد نبودن لنزهای رنگی، نبودن محیط مناسب جهت نگهداری از لنز و آگاهی نداشتن از روش‌های استفاده موجب عفونت‌های چشمی می‌شود.

وی با بیان اینکه لنزهای چشمی را به یکدیگر قرض ندهید، تصریح کرد: استریل نکردن لنزها هنگام استفاده و همچنین استفاده از لنزهای دیگران سبب می‌شود تا میکروب‌ها از طریق لنز به فرد دیگری منتقل شود.

صمدی افزود: درمان دیر هنگام عفونت‌های چشمی موجب کاهش شدید بینایی و کوری چشم می‌شود. لنزهای رنگی باید توسط پزشک تجویز شود و نحوه، زمان استفاده، روش نگهداری و عوارض احتمالی آن توسط پزشک به افراد آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: باید دقت شود شعاع انحنای لنز با شعاع چشم متناسب باشد و درصورت رعایت نشدن این امر چشم دچار مشکل می‌شود.

جراح و متخصص چشم پزشکی با بیان اینکه لنزها باید از مراکز درمانی که توسط وزارت بهداشت معرفی شده، تهیه شوند، افزود: افراد در هنگام خرید لنزهای رنگی باید به تاییدیه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو توجه داشته باشند و از خرید مارک‌های متفرقه خودداری کنند.

صمدی با بیان اینکه تمیز بودن لنز و عاری از میکروب بودن آن به دلیل آنکه روی سطح قرنیه می‌نشیند، بسیار مهم است تصریح کرد: همه می‌توانند از لنزهای رنگی استفاده کنند، اما آموزش لازم در خصوص گذاشتن، برداشتن لنز و روش نگهداری آن را فرا گیرند.

جراح و متخصص چشم پزشکی با اشاره به اینکه به تاریخ مصرف لنز دقت کنید، اظهار کرد: هنگام خرید لنز به تاریخ مصرف و مدت زمان مجاز استفاده از لنز توجه کنید، چرا که لنزهای تاریخ مصرف گذشته مشکلات جدی برای چشم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه نباید محلول شست‌وشو و لنز از آرایشگاه‌ها و مغازه‌های لوازم بهداشتی خریداری شود، افزود: محصولات مختلفی برای شست‌و‌شو و ضدعفونی کردن لنز وجود دارد که این محصولات را می‌توان از داروخانه خریداری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha