وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر تعدیل نیرو در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام نمی‌شود تا زمانی که مجلس و دولت در این باره تصمیم بگیرند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر تعدیل نیرو در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام نمی‌شود تا زمانی که مجلس و دولت در این باره تصمیم بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، حسن هاشمی در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان در جمع خبرنگاران گفت: ما نمی توانیم مانند گذشته در مورد جذب نیروی انسانی بی مهابا عمل کنیم زیرا در این صورت با مشکلات زیادتری روبه‌رو می شویم.

 

وی تاکید کرد: باید در وهله نخست وضعیت موجود ساماندهی و بعد اقدام به جذب یا تعدیل نیرو شود.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه استان کرمان از نظر نیروی تخصصی، اساتید، متخصصان و پزشکان فوق تخصص شرایط مطلوبی دارد، افزود: کرمان یکی از قطب های آموزش پزشکی است و این دانشگاه از بهترین های دانشگاه های علوم پزشکی در کشور است.

 

وی گفت: مشکل موجود در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نظر خدمات درمانی، کمبود فضای فیزیکی مناسب، نیروی انسانی پرستار، بهیار و خدماتی است.

 

وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان فردی جوان، خوب و قوی یاد و ابراز امیدواری کرد: مشکلات این دانشگاه در آینده به حداقل برسد.

 

هاشمی، با بیان اینکه اورژانس کرمان کمبودهایی از نظر فضای فیزیکی، تجهیزاتی و نیروی انسانی دارد، گفت: در این بازدید قرار شد اورژانس بیمارستان افضلی پور توسعه پیدا کند.

 

وی با تاکید بر اینکه، بیمارستان جدید شهید باهنر نیز باید طی یک سال و نیم آینده راه‌اندازی شود افزود: هیات وزیران در آخرین نشست خود ۵ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان بیمارستان باهنر تصویب کرد که البته در مقایسه با ارقام مورد نیاز خیلی مورد توجه و کافی نیست، ولی سعی می کنیم کار را در تاریخ مقرر به اتمام برسانیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: در عین حال کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی آن نسبت به استان های همجوار برای درمان نیاز به سرمایه گذاری های بیشتری دارد و باید بخش خصوصی را برای حضور در این عرصه تشویق کرد.

 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی برای حضور در عرصه بهداشت و درمان نیازمند مشتری است، تصریح کرد: با وجود بیماران و مراجعه کنندگان در کرمان حضور بخش خصوصی در بخش درمانی این استان اقتصادی است.

 

وی با اشاره به اینکه دعوت از بخش خصوصی به معنای خصوصی شدن خدمات درمانی نیست، گفت: خدمات دانشگاه علوم پزشکی در قالب تعرفه های دولتی خواهد بود ولی می توانیم از بخش خصوصی خرید خدمت و سود آنها را تضمین کنیم.

 

هاشمی، افزود: خیران بسیار ارزشمند و خوبی در کرمان وجود دارد که از جمله این افراد می توان به مرحوم افضلی پور که منشاء خدمات زیادی در این بوده اشاره کرد و نام وی در تاریخ این استان برای همیشه ماندگار شده است.

 

وی افزود: افتتاح بخشی از طرح هایی که در حوزه بهداشت و درمان در حال بهسازی و نوسازی است می تواند برخی از مشکلات موجود را برطرف کند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت کارهایی آغاز شده ولی هنوز در ابتدای راه هستیم گفت: امیدواریم بتوانیم طی شش ماه آینده حاشیه شهر را که حدود 50 هزار نفر هستند و از خدمات بهداشتی بهره مند نیستند، سامان داده شوند.

 

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر نیز به طور کامل از حضور پزشک بهره مند می شوند و مکمل های دارویی نیز برای کودکان و زنان باردار در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار کرد: خانه های بهداشت در دست احداث هم تا آخر امسال به بهره برداری می  رسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha