نتایج یک مطالعه جدید محققان ژاپنی نشان حاکی است که گرمای بیش از حد هوا در سال های اخیر بر سلامت جنین به ویژه پسرها تاثیر سوء داشته و حتی جان آنها را به خطر انداخته است و اگر این روند ادامه یابد زنان اکثریت ساکنان این کره داغ را در آینده به خود اختصاص می دهند.

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید محققان ژاپنی نشان حاکی است که گرمای بیش از حد هوا در سال های اخیر بر سلامت جنین به ویژه پسرها تاثیر سوء داشته و حتی جان آنها را به خطر انداخته است و اگر این روند ادامه یابد زنان اکثریت ساکنان این کره داغ را در آینده به خود اختصاص می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در سال های اخیر، کره زمین با گرما و خشکسالی قابل توجهی مواجه شده است و همین امر سبب بروز مشکلات متعدد از جمله کمبود شدید آب، تغییرات ناگهانی دمای هوا، خشکسالی های شدید، نابودی مزارع کشاورزی و مراتع شده است.

بتازگی مطالعه ای توسط محققان ژاپنی انجام شده است که نتایج آن حاکی است تغییرات آب و هوا در سال های اخیر و گرمای بی سابقه آن بر جنسیت جنین ها تاثیر به سزایی داشته است به طوری که تعداد تولد نوزادان پسر با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است.

می سائو فوکودا از مرکز تحقیقاتی آکو ژاپن در پروژه ای تحقیقاتی به استناد این تحقیق می گوید: اگر گرمای هوا با چنین قدرتی پیش برود در سال های آتی زمین تبدیل به سیاره ای خواهد شد که اکثریت ساکنان آن را زنان تشکیل می دهند.

در این مطالعه وضعیت زنان باردار از سال 1968 تا 2012 میلادی مورد بررسی قرار گرفت . براین اساس سال 2010 میلادی، دمای هوا به شدت گرم بود، آمار مرگ و میر جنین های پسر افزایش داشت، اما نوزادان دختر با وجود همین شرایط با سلامت کامل متولد می شدند. این موضوع در سال گرم 2011 نیز ادامه داشت.

این درحالی است که پیشتر محققان آمریکایی اعلام کردند علت که سقط جنین پسر بیشتر به درجه حرارت پایین و سرد بدن مادر برمی گردد.

به گزارش ساینس،برخی از دانشمندان معتقدند که دهه های پایانی قرن بیستم، گرمترین دوره چهارسده اخیر بوده است.علاوه براین ۱۰ مورد از گرمترین سال های جهان در سالهای ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۷ به ثبت رسیده است که این میزان در ۱۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. به نظر می رسد فعالیت های صنعتی و ایجاد گازهای گلخانه ای توسط کشورهای توسعه یافته به ویژه آمریکا و اروپا در ایجاد این مشکل بسیار موثر است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha