نماینده مردم رفسنجان و شهرستان انار در مجلس گفت: میزان آرسنیک موجود در آب رفسنجان 8 برابر حد مجاز است.

سلامت نیوز: نماینده مردم رفسنجان و شهرستان انار در مجلس گفت: میزان آرسنیک موجود در آب رفسنجان 8 برابر حد مجاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسین آذین پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه با کمک خیران آرزوی دیرینه مجموعه علوم پزشکی رفسنجان محقق شد، اظهار کرد: کلنگ احداث دانشکده پزشکی در دولت قبلی به زمین زده شد و در دولت تدبیر و امید شاهد افتتاح آن هستیم.

وی تصریح کرد: در زمینه تحقق این آرزوی 30 ساله خیران و تلاش مدیران وقت و همچنین مدیر وقت شرکت مس سرچشمه موثر بود.

وی با بیان اینکه مردم رفسنجان یکی از مزیت‌های خوب این شهرستان به شمار می‌روند، افزود: این مردم صبورانه در برابر آبی که آرسنیک آن هشت برابر مجاز است، تحمل کرده‌اند‌.

آذین ادامه داد: وجود بیش از 700 بنای خیر در این شهرستان از سوی خیران در کشور بی‌نظیر است و بخش‌هایی از بیمارستان توسط خیران تجهیز شده‌ است.

وی خاطر‌نشان کرد: دولت هم نقش خود را ایفا کرده است، اما حضور خیران پر‌رنگ‌تر بوده و با توجه به خشکسالی و کمبود محصول می‌طلبد نگاه دولت بیشتر از گذشته باشد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی به بیمارستان 96 تختخوابی امام حسین (ع) اشاره و بیان کرد: در زمینه جایگزینی این بیمارستان با دو بیمارستان با قدمت 54 ساله شهر نیازمند همکاری وزارتخانه هستیم‌.

آذین گفت: وضعیت هتلینگ بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) رفسنجان نامناسب است، وجود اتاق‌های سه، چهار و 6 تخته موجب مراجعه بیماران به سایر نقاط کشور شده است.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت حاصل تعامل دولت و مجلس و بهره‌مندی مردم از خدمات نظام سلامت است، تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس یک درصد ارزش افزوده برای امر سلامت اختصاص داده شده است.

آذین تاکید کرد: تمرکز‌زدایی نتیجه‌بخش بود و افتتاح بخش آنژیوگرافی در رفسنجان از اثرات این امر مهم است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: میانگین سرطان در شهر رفسنجان از میانگین کشوری بالاتر است ‌که یا مربوط به مس و یا استفاده از سموم است و در این راستا نیاز به همکاری شرکت مس برای تحقیقات بیشتر داریم.

آذین به نیاز مردم شهرستان انار در مورد داشتن بیمارستان اشاره کرد و افزود: با توجه به فاصله 95 کیلومتری این شهرستان از رفسنجان و 140 متری از یزد خواستار صدور مجوز راه‌اندازی بیمارستان در شهرستان انار هستیم.

وی اظهار کرد: در این زمینه خیران برای تامین امکانات حضور دارند و در ماده 180 نیز 4 میلیارد تومان در اختیار نماینده و فرماندار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha