وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی گفت: در قالب بودجه 94 و برنامه ششم در دولت اراده محکمی به کار گرفته شده تا در بخش سلامت مشکلات مردم به تدریج کم شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی گفت: در قالب بودجه 94 و برنامه ششم در دولت اراده محکمی به کار گرفته شده تا در بخش سلامت مشکلات مردم به تدریج کم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید‌ حسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح ساختمان جدید دانشکده پزشکی رفسنجان با بیان اینکه هیچ ملتی بدون علم، دانش و پژوهش نتوانسته به عزت و سربلندی برسد، گفت: توجه به محیط‌های علمی امری ضروری است و اگر کشور ما بخواهد شعارهای اول انقلاب را تحقق دهد باید مسیر علم و تکریم از صاحبان علم را پیش بگیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه و حوزه در راس است و افرادی که اموال خود را خرج مراکز علمی می‌کنند باید مورد تقدیر قرار گیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: استان کرمان مهد علم و اندیشه است و دانشگاه رفسنجان فرصت مناسبی برای نظام سلامت کشور به شمار می‌رود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: ایجاد دانشکده گام اول برای ورود دانشجویان بیشتری است و خیران برای افزایش جذب دانشجو و ‌فراهم کردن امکانات پیش‌قدم باشند.

وی عنوان کرد: هیچ دولتی نتوانسته به تنهایی مشکلات مردم را رفع کند؛ در کنار حضور مردم و خیران، مدیران توانمند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دارند و رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی رفسنجان از مدیران با‌فکر و طرح در نظام پزشکی کشور است که جلوی به زمین ماندن پروژه‌ها را می‌گیرد و در راستای تکمیل آن‌ها تلاش فراوانی دارد.

وزیر بهداشت ادامه داد: پیشرفت کشور در گرو اتحاد و همدلی است و این تجربه در چند دهه اخیر برای ما روشن شده و نشان داده اگر با هم باشیم مسیر توسعه کشور هموارتر است.

وی خاطر‌نشان کرد: دشمنان منطقه به شدت به فکر حذف ملت‌ها هستند و این در مورد نظام اسلامی ما پر‌رنگ‌تر است اما عقل حکم می‌کند همه باید با هم باشیم تا به قله‌هایی که از زمان‌های دور برای ما تعریف شده است، دست یابیم.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید تلاش می‌کنیم تا بندهای جدی و ظالمانه را از پای ملت برداریم و به برکت خون شهدا دولت به وعده‌هایی که داده عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز با وجود اتحاد سه قوه ما در فرصتی استثنایی قرار گرفته‌ایم، افزود: سلامت موضوع محوری سه قوه است و در کشور بنا نهاده شده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در قالب بودجه 94 و برنامه ششم در دولت اراده محکمی به کار گرفته شده تا در بخش سلامت مشکلات مردم به تدریج کم شود.

وی افزود: نیروهای جوان و نو‌آوری به مجموعه وزارت بهداشت پیوستند که حاصل کار آن‌ها همین تحول نظام سلامت است.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: توجه به بیمار و گرفتن دست او عملی صالح است و ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه سلامت، فرصت را بیشتر کرده تا سه قوه امکان فراهم کردن حرکت استمراری و در قالب قوانین دائمی را فراهم کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر توجه دانشگاه علوم پزشکی به مناطق محروم تاکید کرد و گفت: به شهرستان انار و خواست مردم این شهرستان هم توجه داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha