سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12272

عضو انجمن بیماری های عفونی ایران گفت: سرفه و درد قفسه سینه از علائم اصلی ابتلا به عفونت حاد ریوی است و باید جدی گرفته شود.

دکتر بهزاد بیژنی افزود: دفع خلط، تب و بدن درد از دیگر علائم ابتلا به عفونت حاد ریوی است که عموما ناشی از راه پیدا کردن میکروب ها به بافت ریه می باشد.

عضو انجمن بیماری های عفونی ایران با اشاره به علل زمینه ساز ابتلا به عفونت حاد ریوی اظهار داشت: عفونت های تنفسی فوقانی (سرماخوردگی ها) و ضعف سیستم ایمنی و نیز مصرف دخانیات از علل زمینه ساز ابتلا به عفونت حاد ریوی است.

بهزاد بیژنی در باره چگونگی تشخیص این بیماری گفت: تشخیص عفونت حاد ریوی با رادیوگرافی ریه امکان پذیر است.
این متخصص، به دوره بیماری اشاره کرد و افزود: دوره بیماری در صورت عدم ایجاد عارضه با درمان، حدود یک هفته تا 10 روز به طول می انجامد.

بیژنی تاکید کرد: عفونت حاد ریوی در تمام رده های سنی دیده
می شود، اما میزان شیوع آن در افراد مسن به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن بیشتر است.
 
وی با بیان اینکه درمان عفونت حاد ریوی با مصرف آنتی بیوتیک ها و تحت نظر پزشک امکان پذیر است، اظهار داشت: در صورت درمان مناسب امکان عود بیماری وجود ندارد.

عضو انجمن بیماری های عفونی ایران تصریح کرد: البته امکان ابتلای مجدد فرد به عفونت حاد ریوی همیشه وجود دارد.
 
بیژنی با اشاره به راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری، گفت: درمان کامل عفونت های تنفسی فوقانی، قطع مصرف دخانیات، درمان کامل بیماری هایی که سبب نقایص سیستم ایمنی می شوند و تخلیه مرتب ترشحات ریه در افراد مبتلا به "برونشیت"، در پیشگیری از ابتلا به عفوت حاد ریوی موثر است.

وی خاطر نشان کرد: در افرادی که بیماری های زمینه ای قلبی - ریوی دارند و در افراد بالای 65 سال، انجام واکسیناسیون در مقابل بیماری آنفلوانزا برای پیشگیری به عفونت حاد ریوی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha