عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کاهش 15درصدی هزینه خدمات داندانپزشکی کودکان درطرح تحول سلامت خبر داد و گفت: علی رغم اینکه مصوبه این برنامه برای اجرا ابلاغ شده، هنوز جزئیات چگونگی اجرای آن اعلام نشده است.

کاهش 15درصدی هزینه خدمات داندانپزشکی کودکان درطرح تحول سلامت

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کاهش 15درصدی هزینه خدمات داندانپزشکی کودکان درطرح تحول سلامت خبر داد و گفت: علی رغم اینکه مصوبه این برنامه برای اجرا ابلاغ شده، هنوز جزئیات چگونگی اجرای آن اعلام نشده است.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، در این باره اظهار داشت: قرار است بیمه دندانپزشکی کودکان زیر 12 سال با همکاری وزارت خانه های بهداشت و تعاون انجام شود و این مسأله در راستای اجرای طرح تحول سلامت اجرا خواهد شد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به هزینه های سنگین دندانپزشکی در کشور افزود: اگر خدمات دندانپزشکی در طرح تحول سلامت گنجانده شود هزینه آن 10 تا 15 درصد کمتر از هزینه درمان آزاد خواهد بود و این قضیه حائز اهمیت است و وزارت بهداشت باید به درستی به آن ورود کند.
وی ادامه داد: البته اینکه وزارت بهداشت به موضوع توجه به مسایل دندانپزشکی کودکان توجه کرده بسیار اهمیت دارد چرا که ما پزشکان معتقدیم هزینه پوسیدگی دندان در سنین کودکی و نوجوانی بسیار پایین تر از هزینه در سنین بالاتر است. بنابراین با توجه به اینکه خانواده ها از پس هزینه های سنگین این بخش درمانی بر نمی آیند باید در سنین کودکی به آن خیلی توجه شود.
خضری اضافه کرد: بنابراین باید تأکید کرد که با توجه به اینکه دندان های دائمی از سن 6 سالگی رویش یافته و تا 12 سالگی کامل می ‌شوند، پوشش خدمات دندانپزشکی مورد نیاز این گروه تأثیر بسزایی در پیشگیری از پوسیدگی و بروز مشکلات دندانپزشکی در سنین بالاتر خواهد داشت.
این نماینده مجلس با بیان اینکه پیشگیری نقش مهمی در بهداشت و سلامت مردم دارد، افزود: مرحله سوم طرح تحول سلامت به تازگی آغاز شده و خوشبختانه وزارت بهداشت توانسته در بحث درمان و کاهش هزینه های بستری به خوبی عمل کند اما جا دارد که در راستای ارائه خدمات دندانپزشکی و تحت پوشش قرار گرفتن این خدمات در طرح سلامت نیز اقدام جدی صورت گیرد.
خضری یادآور شد: البته وزارت بهداشت هنوز جزئیات کامل درباره چگونگی تحت پوشش قرار گرفتن و ارائه خدمات دندانپزشکی به کودکان را به کمیسیون بهداشت ارائه نکرده است.
لازم به ذکر است طبق اعلام هفته گذشته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس پیشنهاد شورای عالی بیمه و مصوبه هیأت‌دولت، خدمات دندانپزشکی کودکان زیر 12 سال تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفت و مصوبه آن جهت اجرا ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha