دبیر اجرایی دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال، از روند رو به افزایش تجویز و مصرف بی‌رویه داروهای آنتی‌بیوتیک خبر داد و تاکید کرد: به دلیل تجویز زیاد این قبیل داروها، مقاومت میکروبی ایجاد شده است.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال، از روند رو به افزایش تجویز و مصرف بی‌رویه داروهای آنتی‌بیوتیک خبر داد و تاکید کرد: به دلیل تجویز زیاد این قبیل داروها، مقاومت میکروبی ایجاد شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر پرویز طباطبایی با بیان اینکه پزشکان فوق تخصص‌ عفونی اطفال  از شهرهای مختلف کشور طی سه روز برگزاری همایش در تهران گردهم می‌آیند، اظهارداشت: مباحث عام و فراگیر جامعه و در عین حال نو و جدید در این کنگره مورد بررسی قرار می گیرند، ضمن آنکه تلاش می‌کنیم اشکالات و چالش‌های پزشکان را در این حوزه برطرف کنیم.

وی به یکی از مشکلات مبتلابه جامعه اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد تجویز و مصرف بی‌رویه داروهای آنتی‌بیوتیک هستیم. توصیه ما استفاده کمتر از آنتی‌بیوتیک‌هاست. زیرا به دلیل تجویز زیاد این داروها مقاومت میکروبی ایجاد شده است.

دبیر اجرایی دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال و ششمین بزرگداشت استاد دکتر سید احمد سیادتی با اشاره به اینکه مقالات مختلفی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که مورد تبادل نظر قرار می‌گیرند گفت:10 امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در این کنگره اختصاص یافته است.

وی به برپایی نمایشگاه عرضه تجهیزات و داروها در حاشیه کنگره اشاره و عنوان کرد: شرکتهای دارویی مختلفی در این نمایشگاه غرفه دارند و داروهایشان را در معرض دید شرکت‌کنندگان می‌گذارند.

به گفته طباطبایی، ارتقای سلامت جامعه از جمله اهداف اصلی برگزاری این کنگره است.

دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال و ششمین بزرگداشت استاد دکتر سید احمد سیادتی از 28 تا 30 آبان ماه سال جاری با حضور 400 فوق تخصص عفونی اطفال ، متخصصین کودکان، پزشکان عمومی ، متخصصین عفونی بزرگسال در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha